Maria Wern och bloggläsning

Skön onsdag! Tänk att jag bara jobbar halvdag imorgon (jippikajej) och det är redan helg! Nu skall jag förvisso jobba i helgen, men det känns alltid något speciellt med att bara kunna nämna ''helg''. Underbart ord det där. Är dessutom ledig på fredag också, så skall ju absolut inte klaga egentligen.. :-)
 
Jag och Erika får främmat av vår kära väninna, Angelica! Hon kommer på lunchtid imorgon, så det är ju perfekt att jag slutar tidigt då - och sedan stannar hon tills på söndag. Så mysigt, så trevligt. Älskar att ha vänner här, älskar att hemma är här, i Stockholm, i Vasastan, och med sin bff. Vad mer behöver man egentligen. Fjäsk fjäsk ;) Vet att Erika kommer läsa detta inom några minuter.. Hehe.
 
Hur som haver, det som är planerat i helgen är i alla fall, något som jag längtat efter (och förvisso inte kunnat hålla mig ifrån på kvällarna ändå), jo nämligen vin såklart, och drinkar, och mera vin, och mingel, surret på stan, servitören som servar (det lilla lilla extra menar jag då), lite shopping och väldigt mycket spontanitet. Man må vara spontan, men har somsagt ett jobb att passa på vardagarna. Och även om man tycks jobba helger också, tillåter jag mig alltid att vara lite olydig på helgerna ändå.. Sena nätter och mycket dans, sker inte allt för sällan. :-)
 
Sedan skall vi såklart göra en påskmiddag med vår egna nich (utesluter det mindre goda från påsken) och istället tänkte vi addera *trumvirvel trumvirvel* en smörgåstårta!! Det ser jag fram emot, och Griffin's brunch på lördag, de serverade mig den bästa råbiff jag någonsin ätit - ser fram emot att äta av den i mängder. Risken är dock att jag nog aldrig kommer tröttna. Ja det är faktiskt så. Så god är den, så galen är jag - i råbiff.
 
 
Ha en fin onsdagskväll och ladda upp inför ledigheten!
 
Just det ja, jag har även en till sak att ladda upp inför. Mamma, farmor och lillebror kommer ju på besök nästa vecka. Sedan väntar pappas ''lilla'' 50-års kalas, skall bli väldigt festligt! ;-) Det tackar man inte nej till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0