SLUT PÅ ENERGI

 
 
Hej mina vänner!
 
Och herregud vilken bra helg, det vart! Först och främst - jag har jobbat på ett företag som jag längtat efter att gå till. Förstå vilken lyx egentligen, längta till att jobba. Känna att man går ifrån jobbet - med mer energi, än är man kom. Man tänker ju att det inte borde gå. Men jo då, jag har känt så gång på gång efter att jag jobbat där. Känner mig lika lycklig varje gång jag tycks lämna, och männen som startade detta företag - har sannerligen gjort det bästa man kan som egenföretagare. Dem har startat ett företag som man älskar. Jag älskar. Anställda älskar. Älskar personalen sitt jobb, sitt företag, då bryr man sig om det, och genom att bry sig om företaget, ja det är jag övertygad om att man kommer väldigt långt med.
 
Förutom det så har det varit otroligt mycket jobb på sistone (i stora hela). Kommer faktiskt inte ens ihåg sist jag var ledig.. Haha. Det har inte varit på flera, flera veckor i alla fall. Om inte en månad. Men ärligt talat, det gör mig inte ett dugg, det är inte ledigheten som är lyxig för mig - det är avvänjningen från vardagen. Göra något unikt, något man inte brukar göra, det är lyx.
 
Nu brukar vi förvisso vara ute och äta ganska ofta, och gå ut och klubba har en tendens att ske - desto mer (hehe). Så det var inga konstigheter denna helg heller. Efter jobbet i fredags åkte jag hem till tjejerna, vi fixade goda drinkar och hade en helkul förfest. Gick vidare till Escalier, slutade på V. I lördags gick vi ut och åt på Milles, sedan till hotellet för lite vin, och sedan avrundade vi kvällen på Hells.
 
På söndagen var jag toktrött efter jobbpasset, lade mig raklång på golvet när jag kom hem, och bara stirrade rakt upp i taket.. Haha. Sedan var det middag och då hoppade jag givetvis upp igen. Vi fixade potatisgratäng (erika fixade), fläskfile och åt mängder av godis.
 
 
Idag är jag också super-mega-dödstrött. Ligger redan till sängs. Tänkte slagga efter detta inlägg faktiskt. Förövrigt, åt en supergod lunch i Sturegallerian idag. De har lunchbuffe där, och den är helt tokigt bra. 129 spänn och grymma råvaror. Som taget, ni måste absolut testa! :)
 
 
Åt en god middag på Milles. Hört mycket om restaurangen förut och var spänd på att testa denna. Synd att restaurangen får priset i årets sämsta personal - fyfan vad otrevlig. Hoppas ni ser det ni som jobbar, ni behöver verkligen dra på, ja vad skall jag säga, lite ödmjukhet innan ni börjar servera! Usch.
Annars hade vi det trevligt. :)) och maten var riktigt delikat! Tog såklart råbiffen :)
På lördagen efter jobbet, gick jag och Erika för en liten helgfika. Givetvis på wienerafeet. Länge sedan sist. Tog en supergod hallonmousse (otippat val av mig som ALLTID väljer choklad hehe).
Såhär såg jag ut under kvällen. Redo för nattens äventyr:)
 
 
 
 
Önskar er en underbar måndagskväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0