UNDERBARA VACKRA VARDAG

Man vet sannerligen aldrig när drömmar slår in. Eller när de tycks vara väldigt nära. Sådär nära att du kan lukta dem, känna dem, ja till och med andas dem. Ni som vet, vet, ni som inte vet - kommer säkerligen veta en dag, och då vet ni på direkten. Känslan är sådär riktigt oförklarlig. Du kan inte sätta ord på den och framförallt inte alla ord den förtjänar.
 
Men jag har känt en del av den känslan idag. Det har räckt för att jag skall sprudla, och känna sådant otroligt iver, längtan, hoppfullhet, inombords. För drömmar slår in. När man ibland får touscha dem lite, då vet man att även om det tycks kännas så långt borta - är avståndet som känns jordlång, bara runt hörnet. :-) Och gömmer sig, förstås.
 
Imorgon är det dags för en lång dag av jobb + utbildning inför ett annat spännande jobb på kvällen. Men det skall såklart bli väldigt roligt. Som Erika säger, när hon förvånansvärt gått upp tidigare än mig (sker ytterst sällan för att tillägga) - när hon bara gått på toaletten sisådär 03:00 på natten, kollar jag henne i ögonen när hon traskar in i sovrummet igen, god morgon säger jag raskt och glatt, Erika svarar tröttsamt; somna om emma, klockan ÄR bara 03:00. Nej det är inte morgon ännu. Ha-ha, hon beskriver det så fint som ''du ligger ju och väntar på att en ny dag skall börja du''. Det stämmer nog ganska bra ändå. Kvällstrött ibland, men otroligt morgonpigg. :-)
 
Det är väl det som är inplanerat imorgon! Om det möjligtvis finns en lucka för bio, så kanske vi klämmer in det. Annars i veckan väntas mycket jobb, hårt och roligt slit. Helgen, ledig - eller vad jag vet, än så länge. ;-) Middagar ute står givetvis på schemat!
 

Denna helg resulterade förövrigt i - väldigt lyckad. En superkväll med några superväninnor, besök från hemstaden, vin, bubbel, dans, nytt kött och blod (alltid trevligt) & en ny dress för kvällen. Blev denna förtjusande enkla klänning, otroligt urringad, gick in på LV och köpte en perfekt scarf till. Man vet väl hur man skall matcha. ;-)
Kvällen efter mötte jag upp min vackra vän, Anna! För att fylla på med energi och förbruka lite inneliggande snack. Alltid välbehövligt. Alltid trevligt. Alltid givande. Tack Anna för att du är du, och gav mig en anledning att dricka desto mer bubbel - med gott samvete!
När man ändå är igång och tackar - får man trotsallt passa på att tacka sin bästavän. Absolut bästa vän. Erika, vilken diamant. En riktig smaragd. <3
Och jag njöt av helgjobbet.
 
 
Tack för mig. Vi hörs snart igen - tills dess, ha det så fint - som bara ni kan!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0