UNDERBARA LILLÖRDAG

Hej och hå!
 
Det är inte många inlägg här nu för tiden. Saken är den att jag tappat tycket lite för att skriva. Jag mailar ju hela dagarna ändå på jobbet (ok inte bara mail då, men en hel del består av det) - så jag ägnar mitt intresse att skriva lite kuliga grejer där, som jag själv tycker då (förstås). Hehe :)
 
Men det är alltid kul att uppdatera sig lite, för mig själv och till mig själv! Det är ju så himla spännande att bläddra tillbaka i tiden och kika vad man gjorde den måndagen 2007, eller som idag - drack vin och njöt av härligt sällskap, på favvorestaurangen givetvis.
 
Idag har jag haft en himla fin dag på jobbet. Många som går på semester nu efter denna vecka, och om jag skall vara ärlig - kommer det faktiskt att bli lite skönt.. Jag kan nog fokusera mer på mitt nu och det blir lite mer avslappnat. Förvisso jobbar jag på världens bästa och mest avslappnade kontor, med de härligaste kollegorna - så jag känner mig ganska lyckligt lottad ändå. Och nej, ärligt talat, det kommer inte bli skönt att flera av oss går på semester - det kommer bli jäkligt tråkigt för mig, försöker bara övertyga lilla mig lite.. Haha. :))
 
På tal om semester så har jag tagit det stora beslutet, att inte ta någon! Någon som känner mig - som är förvånad?? Nej jag trodde väl det. Eller ja, tagit ut tre veckor från mitt heltidsjobb, och de tre veckorna skall jag spendera på ett cafe istället. Tänkte ta resterande två veckor i höst, då jag och familjen åker till Bangkok. :) Får bli några weekends framöver istället.
 
Kvällen spenderades förövrigt idag med Erika (som oftast), sedan Lisa, Lisa och Linna som kom från Karlstad idag. Till min stora lycka dök vi ner på min absoluta favvorestaurang, nämligen Tures. Jag tog såklart råbiff, sedan bytte jag ut pommesen mot en delikat sallad (tänkte va lite nyttig). Det är ju ändå bara onsdag. Åt andra sidan kompletterade jag upp det med ett glas vin istället. Mumselimums det. Där satt vi och njöt i flera timmar, kvällen bara försvann, så fort som tiden gick. Tack för ikväll, ni härliga människor.
 
Nu har jag gjort iordning en liten lunch tills imorgon, blir torsk, broccoli, ceasardressing och lite parmesan. Kanske konstig kombination enligt vissa, men jag älskar det. Erika är dock inte så glad i att jag fått dille på fisk, som det luktar när det kokas här hemma.. Det kan jag faktiskt hålla med om, hehe. Men det är det värt, för gott blir det minsann. Och nyttigt!
 
Just ja, köpte världens tjusigaste klackisar förut. Måste nog faktiskt visa upp dem här. Så fina, och världens kap. Från 2500 kr till ynka 500 spänn. Känner mig nästan stolt över mig själv, vilket bra köp jag gjort. Och när man drar på sig dessa klackar, ser det liksom ut som; omg, hur kan man gå i dessa skyhöga?? Saken är den att de är så jäkla sköna! Men ser så jäkla osköna ut! Det gillar jag också av någon anledning!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0