Rinnande helger :-(

Satans vilka fina helger, och satan hur snabbt de tycks rinna iväg. Min dröm när det kommer till jobbvardag vore att vara ledig fredagen, eller måndagen - en fyra dagar lång jobbvecka vore det ultimata ju. Inte helt omöjligt heller. En ganska fin plan ändå.
 
Annars då? I fredags hade vi en liten ''avskedsmiddag'' för Johanna, som tar sitt pick och pack till Asien i några månader. Många mysiga middagar och galna nätter - kommer nu bli väldigt tomma utan vår partydrottning. Som tur är dröjer det inte allt för länge, innan hon är tillbaka. Där (med andra ord här) hon hör hemma, hos oss! Vi tänkte laga middag, men vi blev helt ärligt lite lata. Några familjepizzor senare, och problemet var löst. De andra gick ut, medan jag och Sara stannade hemma i sängen, pratade, såg på film och somnade lite lulliga. Det var en väldigt skön fredag, och behövlig.
 
Igår hade Erika sina arbetsvänner över, jag och Erika gick och handlade och tänkte egentligen bara köpa lite snacks till vinet. Det blev såklart inte så, några kassar senare och det blev en försvenskad tapas på bordet. Handla hungrig är svårt ibland alltså. Vi hade en trevlig kväll, sedan gick jag och Sunny och tog en drinkrunda på Scandic Anglais. De har ju ett perfekt ställe om man är sugen på något ''mitt emellan'', hälften fest och hälften bar, ungefär.
 
Idag har vi chillat järnet, lunchat med Sunny hemma hos hans bror. Jag och Erika har underhållit oss denna kväll genom att titta på Sunnys korpmatch (notera, väldigt underhållande). Gossarna kan allt. Temperamentet är det inte fel på heller, hehe. Nu har vi lagat tacos, lite enkel söndagsmiddag sådär - och nu, givetvis filmdags! Eller seriedags, har hittat en underbar serie som jag älskar. Men mer om det någon annan dag. :-)
 
God kväll på er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0