NEW YEARS EVE AND SOME DAYS ASIDE

Gott nytt år alla härliga människor, djur & levande partiklar därtill!
 
I torsdags tog jag och Erika bilen och vände hem mot Karlstad. Spenderade en lugn kväll hemma hos föräldrarna, för att under morgondagen ta tåget till Göteborg med tjejerna. Väl på tåget var vi givetvis extremt taggade för den kommande kvällen, ihop. Vi kunde inte hålla oss (ok det var jag och Felicia som argumenterade för detta) och öppnade skumpan på direkten. Var riktigt skickliga med att smyga, konduktören märkte inget och vi var nöjda! Vad gör man inte för lite morgonbubbel och tjejsnack.. Hehe.
 
Vi strosade runt lite på stan för att kolla utbudet - inget speciellt. Göteborgs utbud med kläder är definitivt ingenting. Dåligt med designers och lite efter med trenderna i butikerna, i alla fall i jämförelse med Stkhms utbud. Förmodar att man blivit lite bortskämd! Staden är ju i alla fall urmysig. Vi gick och käkade, vrålhungriga som vi var och checkade sedan in på hotellet. Det var efterlängtat från min sida kan jag säga er, att vila benen. :-))
 
Innan vi tog taxi till Angelica för nyårsmiddagen tog vi en ''snabbdrink'' på hotellets bar. Väl hos Angelica hade hon fixat en KANONmiddag. Vilken jäkla värdinna! Sedan styrde vi taxin mot en väldigt uppstyrd lokalfest hos Angelicas vänner, men vi beslöt ändå för att fira tolvslaget inne i stan - tog en taxi tillbaka efter lite trevligheter och pussades in tolvslaget på avenyn! Vi saknade dock lite skumpa i handen, men skyndade oss därefter in till Park Lane för både drinkar och shots. Tro det eller ej, men har fått nog av champagne nu på ett tag. Nästa lördag är väl suget tillbaka, haha. :-)
 
Det slutade med en grymt lyckad kväll och natt! Tusentack mina fina vänner! Igår så tog vi det enbart lugnt, en kaffe på stan, godis och mys på hotellrummet, middag och drinkar på skybar (givetvis råbiff till middag). Sedan laddade vi klackarna för en sväng om på stan, som resulterade i att bli väldigt kort. Verkar som att det bara var vårt lilla gäng och några morsamme norske jenter på veien som var partysugna efter nyårsafton! Det kan man ju ha förståelse till förvisso. Vi satt på en bar ett tag, men beslöt oss sedan för att köpa med hämtmat och dega framför tvn resten av kvällen. Det var definitivt rätt val.
 
Idag tog jag tåget hem till Karlstad, skall på bio med mamma, Eric och farmor nu! Sen förfest hos käraste Ronja. Lika bra att dansa lite till när man ändå är igång. ;-)
 
Hoppas ni haft ett superfint nyår! Och god fortsättning!
Började nyårsafton på tåget till Gbg med det bästa sällskapet man kan tänka sig! Fina Ronja & Fina Erika på bild! <3
Vi strosade därefter runt på stan ett tag. Dessa skor har jag suktat efter ett tag, tycker Valentinos ruck stud är så jäklans håll-käften snygga! Tuffa och snygga på samma gång! Vad mer behöver ett par skor. 
Sen gick vi och tog en lunch, innan det var dags att göra oss iordning inför kvällen, drinka & åka till Angelica. 
Väl hos Angelica åt vi underbart god men enkel middag, alltså det var så länge sedan jag åt potatisgratäng (jag och erika har inte förstått hur ugnen fungerar i vår lägenhet, haha trots att det gått ett halvår). Det bästa av allt på middagen var förstås sällskapet, kunde inte tänka mig några andra jag hellre velat spendera sista dagen på året med. 
Sedan stack vi till en lokalfest. Som IFK-Göteborg laget hade! 
För att sedan ta oss vidare till Park Lane. Där dansade vi klackarna av oss, träffade trevliga norskar (stan kryllade av norskar denna kväll otippat nog) som vi hängde med ett tag också. 
Vi shotade för många shots
Hade trevliga pratstunder, om livets alla gåtor
 
Nästa dag var vi lika taggade. Vi började med middag på skybar på hotellet. Blev tyvärr besviken på extremt dålig service. Varför jobbar människor i servicebranschen om de ändå inte vill vara trevliga. I don't get it. Råbiffen var iallafall god, men lite liten för en varmrätt. Beställde in potatis till. Brukar ju alltid vara pommes till när det är varmrätt. 
Efter maten blev det givetvis drinkar! 
Sen en hissselfie
Och såhär såg jag ut, nyårsdagen till ära. Vi var somsagt sugna på en sen natt med onda fötter återigen. Verkade dock inte som att resten av gbg var det. Helt dött på stan, inte så konstigt kanske. Haha, så efter att ha blivit lite fulla tillsammans på baren på hotellet och sedan hotellrummet, kollade vi utbudet på stan - som visade sig inte att finnas denna kväll. Vi köpte hämtmat, gick till hotellet, åt, såg på film, degade till fullo, lite halvfulla i sängen. Sedan somnade vi gott! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tove Lindgren

Hejsan,
Jag heter Tove Lindgren och jobbar med ett företag som hjälper bloggare att få betalt för att skriva valfria inlägg inom passande ämnen.
Om du kan tänka dig att skriva ett inlägg mot betalning så får du gärna maila mig på [email protected] så kan jag skicka mer information.
(Även ni andra som driver bloggar är välkomna att kontakta oss).
Mvh, Tove

2016-01-04 @ 12:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0