@ Arlanda

Ja, då är man hemma i lilla Sverige igen. Haft två underbara veckor i Belgrad hos min pojkvän, de sista dagarna kom även Robins pappa Hans från Stockholm på besök. Trots att jag vanligtvis älskar att flyga, finns det inget jag avskyr mer än flyget ifrån - min älskling! Saknar den energikrävande lilla herren redan. Som tur är ses vi snart igen. Förövrigt fick jag en chock när jag tassade ut från Arlanda; i si sådär tunn kavaj & solhatt - det är ju inte sommar i Sverige än! Det hade jag förstås glömt bort. Inte nog med att det blev förbaskat kallt inom loppet av några få mikrosekunder..  Såg jag nog ganska fånig ut som redan börjat rycka på årstiden. Haha. Näpp, jag orkar inte gå in på detaljer vad vi har gjort, men några saker vi hunnit med (viktigaste & godaste förstås) - är givetvis att äta ute varje ynka mål på dagen! Gud vad jag kommer sakna det. Frukost, lunch & middag på en härlig resturang mitt i stan, med solen i nacken. Underbart. Jag älskar den där livsstilen. Vi har besökt olika turistfällor, historiska måsten, Europas största ortodoxa kyrka bland annat - då var givetvis inte Robin med, enbart jag och hans pappa. Haha 😉 Shoppat, strosat, solat, festat, hängt med vänner (mestadels Robins vänner då) och en sak som definitivt är värd att tillägga; en grymt lyxig bio! Jag och Robin hade datekväll med ett eget bord och två stora lädersäten - vet ni vad denna VIP-del på bion kostade oss totalt? 120 kronor! Det är verkligen helt sinnessjuka (och bra..) priser! Nu skall jag sussa lite i bussen påväg hem till Karlstad. Imorgon väntas nog en kväll med tjejerna, som jag längta! Men först träffa min efterlängtade familj och vovvar. ❤️
Haha, här ser ni min somriga och lite opassande outfit i kyliga Sverige.. 
Sista lunchen på vår favoritrestaurang med den godaste pastan jag ätit; räkor, oliver, tomat, sour cream & parmesan! 
Robin kommer inte bli glad när han ser denna bild. Men då får det vara så. Visst är han söt min trötta lilla teddybjörn. 


Far och son. Så fina så fina! 
Haha jag och Hans gjorde nog den roligaste tabben.. Vi skulle besöka Europas största ortodoxa kyrka, och vi fann den alldeles själva! Vi gick in i kyrkan och beundrade dess utseende - så vacker den var & så faccinerade vi var. Mitt i vår beundran kommer helt plötsligt två kostymnissar och vinkar in oss; här får ni inte vara, det är absolut förbjudet för besökare - konstigt med en kyrka som inte tar emot besökare tyckte vi. Kyrka? Ni är inte inne i en kyrka, ni är inne i Serbiens parlamenthus! Haha, typical turister. 












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0