Tidsfördriv

Vilken underbar kväll jag har haft! Spenderat med min likaså underbara Filippa ♥ förvisso lite kort kan jag tycka, hade minst velat haft en helg här i härliga lilla Götet hos henne med massor av mys, snack, skratt, skratt, skratt och äventyr - som vi alltid har tillsammans! Men en sådan helg får ske snart ändå, alldeles för länge sedan vi hade just en sådan.
 
Förövrigt så testade vi den nya resturangkedjan ''Pinchos'' som serverar olika tapasrätter, Filippa hade testat detta koncept tidigare, men det hade inte jag - och var väldigt nyfiken! Speciellt positivt överasskad över deras idee med att beställa in maten via appar. Alling kändes väldigt nytänkande och smidigt, personalen var för att nämna helt enastående trevlig! Kan ju vart jag som gjort mig van med Oslos service också (som är hästlängder ifrån sveriges, hästlängder!). Till mitt erkännande har jag faktiskt aldrig ätit riktigt tapas ute på resturang tidigare, utan det är mest vad jag och mina vänninor kallat det när vi fixat ihop lite smått & gott hemma! Det fanns liksom mini-kebabrulle på menyn, det kan väl ändå knappast vara spansk-typisk-tapas? Nåja, kul resturang!
 
Nu sitter jag här färdig och redo inför flyget. Sisådär 6 h innan flygets avgång kanske var lite vääääl tidigt för att vara en Emma.. Jag som alltid brukar vara ute i absolut sista sekund, varje gång. Näh inte idag inte, eller inte när det gäller saker som jag superprioriterar, som jobb eller en viktig, längtansfull resa som denna - då kommer jag hellre tidigt, väldigt tidigt! Ja ni märker ju det, 6 h innan avgång sitter jag här, ordning och klar. Ha-ha.
 
Jag hade hoppats på att jag kunde checka in redan nu och handla i taxfreen, eller sitta på en mysig bar här på flygplatsen till ett glas vitt och en film. Näh då, allting är stängt. Checka in kunde jag inte och jo, det enda som är öppet är ett minimalt kaffe med en latte för 50 spänn och Staro på fat. Mja, man kan inte vara kräsen.
 
Som tur är finns det i alla fall wifi till min lilla dator, det blir nu film några timmar, jag njuter ändå i väntan här!
 
Haha, förövrigt sitter jag här och granskar mig själv i min rastlöshet, kommit fram till att jag ser ut som en kille osminkad. En rolig slutsats till mig själv.
Har ändå gjort mig ganska hemmastadd här, i detta annars tråkiga fik! (Ärligt talat tråkigt fik, opersonligt).
Men här har vi däremot en filur som inte är opersonlig. Snarare så personlig och magnifik en människa kan bli! All kärlek till denna kvinna!

Kommentarer
Postat av: hannah

Du ser absolut inte ut som en kille utan smink emma. Du är ju hur fin som helst! :D <3

2015-03-15 @ 13:17:52
URL: http://HANNAHLANG.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0