Några bättre dagar!

Hejsan svejsan alla nära och kära! Och övriga därtill!
 
Denna vecka har för mig varit väldigt hektisk. Har varvat dubbelpass på både äldreboendet och Ankdammen hela veckan, vilket resulterat i en tröttare Emma idag.. Och en desto mer efterlängtad fredag och helg. Även om jag skall jobba helgen till ära, känns det alltid något speciellt med just helg. Jobbet går alltid lite lättare, humöret lite ljuvligare och dagarna är bara simpelt sagt lite mysigare! 
 
Igår jobbade jag på äldreboendet, som jag förövrigt trivs på som fisken i vattnet. Det är sällan man bemöter så otroligt mycket uppskattning och tacksamhet på ett arbete som jag gör där, jag känner mig så behövd och det lilla, lilla jag gör är värt det stora för många av våra äldre. Jag kan nästan bli tårögd så underbart det känns att känna sig så värdefull för någon annan som man inte ens tycks känna. 
 
Hur som helst, efter jobbet och lite trötthet blev det en vinkväll som återställare. Och en vinkväll ledde till en utekväll likaså. Utekvällen resulterade i att bli riktigt toppen, jag träffade så många gamla goa vänner - som jag inte sett på ett bra tag! 
 
Idag blev det ett morgonpass på äldreboendet, nu är jag hemma och ännu tröttare än gårdagen. Men eftersom jag är ledig ikväll (är inte ledig alltför många fredagar i resturangbranschen inte).. Känns det som en liten skyldig för mig att tacka ja till uteservering eller så idag med några vänninnor. Försöker iallafall intala mig det. En skyldighet att gå ut och hänga med vänner idag, Emma. Nejdå, hehe. Blir nog Ankdammen ikväll med Felicia och Johanna, lite krubb och vin därtill passar fint, en fredag som denna!
 
Ha det gott och ha en underbar fredag. 
Igår var mammas vovvar hos doktorn, trösten kom med glass 
Tog en kaffe i solen med Julia och Johanna
Drack några glas vin hos Johanna på kvällen 
Styrde sedan klackarna mot Korri, träffade många härliga gamla vänner
Och jag träffade mina gamla barndomsvänner, Carl och Marcus
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0