20-års kalas för underbara Sara!

Godkväll alla nära och kära!
 
Ikväll var jag bjuden på 20-års kalas för Sara. Kan ju erkänna att kvällen inte hade den bästa början, då jag lyckades gå vilse hela 30 min på Våxnäs..... Alla som bor i Karlstad borde förstå att det är ganska faccinerande gjort, av så få områden så finns, som man vart på så många gånger.. Ja då lyckas man givetvis gå vilse! Kan nog erkänna till mig själv att generna som småortstjej finns i ryggmärgen. Lokalsinnet har aldrig vart på topp.
 
Nåja, gick och irriterade mig själv på mig själv, för att jag gått vilse och för att jag nästan frös ihjäl. Tyckte som vanligt nog väldigt synd om mig själv, även om jag försökte tänka ''det finns förfasen folk som inte ens har ett hem i världen Emma'', men inte ens det klockrena argumentet funkade. Jag tyckte fortfarande lika synd om mig själv.
 
Väl på festen hade Sara fixat det så tjusigt! Det blev mingel, småplock och inte så goda drinkar (ärligt talat) ok Saras bål var god. Men annars, usch vad jag hatar sprit. Jag får kväljning av bara doften av sprit. Till och med tanken. Så jag som hade tänkt göra drinkar, då jag tyvärr inte hann köpa något vin, drack inte speciellt mycket, satt mest och äcklades av glaset jag hällt upp! Haha. Bitter man kan vara ibland. Kvällen var trevlig, träffade många vänner jag inte träffat på ett bra tag - så himla roligt. God mat och världens bästa sällskap förstås!
 
Men trots det blev det en tidig kväll för mig, åkte hem redan vid 11. Jag har insett att jag kommit över den perioden med fester, hitan och ditan. Det är inte min grej och har nog egentligen aldrig vart! Tycker det är roligt att gå ut, prata med nya människor och mingla i barer. Men att ramla runt packad på ett dansgolv, oavsett hemmafest eller krog är inget jag frestas till att göra.
 
Nu blir det filmkväll. Imorgon skall jag baka bullar med farmor och på kvällen myskväll med tjejerna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0