En annan sida av stan

En annan sida av stan. Som jag precis lärt känna. Sidan då man sitter på ett cafe, tittar ut bland alla stressade människor, njuter av den vackra belysningen runt omkring, med en omgivning så vit, som jag inte kan något annat än att beundra. Oslo har mycket vackert att erbjuda också, förbi alla hinder och frusna hemlösa - det gäller bara att öppna ögonen, på nytt.
 
Jag har verkligen fått upp mitt intresse för att skriva igen. Under dagarna sitter jag på cafeer och skriver på datorn, under kvällarna på kvitton på jobbet, anteckningsböcker hemma och hemligheter i dagbok. Så fort jag får möjlighet så skriver jag. Det är inte ens alltid viktiga saker. Det är liksom allt ifrån bugdget, komma-ihåg-listor (även till ännu oviktigare saker såsom shoppinglistor..), texter, tankar och bloggande. Så fort jag får möjlighet börjar jag använda pennan eller tangenterna. När jag var mindre älskade jag att skriva, uttrycka både åsikter och tankar på ett block. Sedan har skriva alltid varit min favoritsyssla under alla studier, men det var länge sedan jag skrev så mycket som jag gör nu, här i Oslo.
 
Och det är jag väldigt tacksam över. Det är som att en gammal sida, som varit lite undangömd, plötsligt kommit fram igen. Det känns som att jag gör något värdigt av min tid och inte bara slösar bort den. Dessutom, hur befriande är det inte att uttrycka sig, släppa tankarna ner på pappret, och samtidigt bevara det man velat säga, eller skriva så att säga. Skriva är makt, tala är makt. Så kommer det alltid att vara.
 
Nu är det dags för mig att kila till jobbet. Imorgon tog jag ledigt, så det vankas ett tidigt och svettigt träningspass - sedan helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0