Ett glas rött, en dator, en söndagkväll

Jag älskar söndagar! Det är verkligen enda erkända dagen i veckan som man kan ta det hur lungt som helst på, softa järnet. Jag menar, tar man det lungt en lördag, finns det så många frestelser där bredvid; såsom att gå ut och äta, festa, hänga med vänner, ja allt. Och väljer man att ta det lungt, har man ändå den känslan inom sig, att man kunde minsann gjort något roligare, eller att man missar något. Söndagar duger som dem är, gårdagens mat, en klassisk filmrulle och massa mysande i soffan! Det finns inga krav och det är himla skönt.
 
Ogillar dock att alla affärer och matbutiker är så gott som stängda på söndagar. Men åt andra sidan, man tar det iallafall lungt som man bör göra denna dag.. Igår hade vi Annika här på besök, det startade som en vinkväll med god mat - men ledde därefter till en filmkväll, förstås! Robin valde film, första filmen var bra, men andra var som i vanlig ordning kanske inte den mest sevärda, intresseväckande att se på. Nåja, man kan inte vara bra på allt här i världen, och Robins brist är ibland att inte kunna erkänna fel såsom dåliga filmval (lol). Kort summerat var det en väldigt trevlig kväll som vanligt med det sällskapet!
 
 
Idag har vi bara tagit det väldigt lungt. Som ni nog kan förstå. Enda gången vi rest oss från sängen var till soffan, från dörren till ica för att handla sås till maten! Blev entrecote, potatisgratäng och bea för oss idag. Imorgon skall jag provjobba + jobba på Rimi därefter. Sitter och njuter med ett glas rött & lite skrivande!
 
Ha-ha, ni kommer nog tycka att jag är lite larvig. Men en enkel sak såsom lite brummande bilar, köer, folk som trallar, ljus från affärer´- lite puls. Gör mig så himla glad! Jag älskar att känna puls nära mig, men trots det, kan det vara hur lungt som helst hemma.
Älskar dessa vattenglas jag köpte häromdagen. Vissa tycker att jag är larvig, men jag tycker att det är otroligt viktigt hur glasen och omgivningen i hemmet ser ut. Fina glas gör känslan bättre, smaken godare. Det bara är så.
Annika och Robin, så fina så:)
Jag och Annika!
Standard hemma hos mig och Robin, det är entrecote, potatisgratäng, pepparsås & grekisk sallad. Alltid god mat!
Missnöjd björn över ikeas läsk
En kväll på vår favoritpub
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0