Julaftonsnatt & John Mayer på repeat

God kväll kära vänner!
 
Klockan har slagit tolv och det är inte vilket datum som helst, nämligen den 24e december, julafton! Vi alla vet vad julafton betyder, när släkten samlas, familj & vänner sprider och omfamnar varandra med glädje & kärlek (lite extramycket), man äter den svenska traditionella maten (i Sverige är det ju typ samma på både påsk och jul, hehe) - och den är så god, inte just för maten i sig, utan att känslan man har till denna mat, som man äter sisådär två perioder om året, ja den ligger oss varmt om hjärtat. Just för att man kopplar den till familjen som samlas, umgås, skratta, mysa, skämma bort varandra rejält och bara va' helt enkelt.
 
Men julen ser givetvis inte ut såhär för alla heller. Julen är en period då man antingen känner sig extra omgiven av närhet och kärlek, eller tvärtom, dem som inte har någon att fira julen med, möjlighet att äta god mat med nära och kära eller få en liten klapp av tomten och känna värmen i huset. Julen är en period då ensamma känner sig extra ensamma. Jag såg en annons på blocket då en familj bjudit in två behövande att fira jul hos dem. Det tyckte jag var riktigt fint och rörande. Ingen kan göra allt, men alla kan definitivt göra något. Vi vet aldrig vad livet väntar eller kommer att erbjuda oss. Man måste tänka på varandra. Och inte bara tänka utan faktiskt göra. Jag är exempelvis väldigt duktig på att köpa cheeseburgare och dela ut (haha låter lite komiskt...) eller överblivna frukostfrallor från jobbet o ge bort.
 
Bortsett ifrån dessa tankar, ligger i sängen och myser med mig själv & John Mayer i lurarna. I veckan har jag hunnit med middag på Riche med tjejerna, julshopping in i sista sekund och nu är det bara lite förberedelser kvar att fixas. Har köpt en perfekt klapp till min väninna som jag är ganska säker kommer göra henne galet glad! På fredag skall jag ha mingel & middag hos mig innan Nöjes väntar! Men först - släkten imorgon :-)
Fick så fina rosor levererade till jobbet
 
Blev mycket glad då jag trodde det var en hemlig beundrare - men icke sa nicke, mamma och pappa vart det
Skumpa och råbiff på Riche, vad mer behövs en måndag
med ett järngäng av tjejer dessutom <3
en annan middag på tures, bästa råbiffen
jag har blivit förälskad i erikas jacka, den sitter ju perfekt (i mitt tycke)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0