Myskväll och julförberedelser!

Godkväll kära vänner!
 
Dagarna går verkligen så rykande fort, och inte minstnu i juletid. Det bästa med julen är ju faktiskt tiden innan julen! Jagenar alla förberedelser, belysningen som lyser upp den ruggiga kvällen, gräddiga lattes inne på uppvärmda fik, choklad, lussekatter, pepparkakor, glögg (mums), att vara frusen ute och möta kontrasten i en varm lägenhet full av tända ljus (Nu råkar vi tyvärr ha lite problem med värmen i lägenheten, men till er andra som kan njuta av detta).
 
Så ikväll har jag gjort knäck och Daim! Samtidigt som jag vart händig nog att laga mat till gummorna, det blev friterade pommes (nyttiga som vi är) fläskfile och min favoritsås såklart, nämligen rödvinssås. Eftersom det bara är tisdag en gång i veckan blev det även tryffel & parmesanchips till förrätt. Mums, de är så goda att de skulle kunna bli en storsäljare på restaurangen själv. Ett tips till alla krögare där ute att införskaffa. ;-)
 
Sedan städade givetvis Erika upp kaoset jag lämnade. :-)
 
Nu är det dags för någon film att kika på till söms, imorgon skall vi på julbord på Grand Hotel! Längtar redan efter alla köttbullar, prinskorvar och inte minst, mängder av sillar. Älskar sill.
 
Bild från förra veckans julbord med Apotek hjärtat, inte helt otippat anföll jag dessertbordet först, av alla, hehe.
Idag gjorde jag Daim!
Erika skicklig på att parkera:)
Hann givetvis gosa och smygfota mina modeller hemma i kd
Det blev världens roligaste förfest på erikas hemmaarena i lördags
Här hade vi trevligt:))
Erika och bästisen till familjen, jag förmodar att det inte bara är äpplet som icke faller långt ifrån trädet.
 Blev tacos hemma innan jag åkte tillbaka till Stkhm i söndags
Här ser det ju hyffsat kontrollerat ut.. Hur det alltid tycks sluta med kaos i matlagningen har jag faktiskt inget svar på, hm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0