Idolfinal, sena nätter, långa dagar & tidiga mornar.

Det är så min vardag sett ut ett bra tag nu. Bortsett ifrån idol-finalen då, den har ju bara varit en gång. Såklart. :-)
Jag kan ta allt i tur ordning då, och försöka vara lite strukturerad för en gångs skull!
 
Det är tidiga mornar och kyliga prommisar till t-banan under vardagarna. Varje gång jag går upp och gör mig iordning till jobbet - är det alltid samma visa, jag flyger upp ur sängen, kastar på mig jeansen, skorna (till och med skorna ja) och klickar på lite mascara - för att sedan hoppa duns i säng igen. Slumrar om i sisådär 30 min tills jobbet och även kylan påväg dit kallar. Jag avskyr nämligen att vänta på saker och ting, föredrar hellre att andra väntar på mig - blir väldigt orolig annars, undrar om det hänt något eller så. Nu gäller detta förvisso jobb denna gång, men det är ungefär samma där.
 
Väl på jobbet rusar dagarna iväg - i rekordfart, och då menar jag rekordfart. Jag är inte bara kontorsassistent/receptionist utan jag har även börjat bedriva en lunchresturang på jobbet (skämt åsido) - men det blir väldigt mycket luncher, fix och trix, när jag får bestämma. Dels för att jag gillar det, alla är väldigt matglada och det viktigaste - tiden går undan och man känner sig himla behövd på jobbet! Det måste ändå vara den absolut bästa känslan, att känna sig behövd.
 
På kvällarna har vi myskvällar och lagar goda middagar, vardagslyx är för oss viktigt varje dag! Varje dag måste man låta ha sin egna lilla guldkant - därmed väldigt ofta (ungefär alltid) göra precis vad man känner för. Tvivla inte. Med det menar jag att det också blir en hel del vin, AW:s och mycket dansande. Helg för oss har inga specifika dagar. Det tar man när man känner för! Men det är alltid jobb dagen efter och ibland lite slitsammare. Tur man gillar sitt jobb väldigt mycket. Det får mig att alltid vilja göra lite extra, att alltid kämpa när man känner för att ge vika. Vi alla har väl sådana dagar.
 
Denna vecka har jag haft otroligt mycket att göra. Jag har knappt varit hemma - vilket lett till att jag längtat hem väldigt mycket faktiskt. Till vår lilla lägenhet:). Jag har tagit dubbelpass, jobbat dagar för att sedan jobba kvällar och nätter, varit på julbord med jobbet, födelsedagsfirat en väninna, varit på idolfinalen och hejat på de grymma finalisterna (go Amanda - kan erkänna det blev mest hejande från baren hehe). Varit på bios och trevliga dejter. :)
 
Nu är jag hemma i Kd-Town över helgen, ikväll tagit det väldigt lugnt - skall möta John Blund snart, måste ta ikapp lite sömn och ladda upp inför imorgon! Imorn skall Erika övningsköra med mig, skall givetvis visa upp mina skills. Göra henne stolt. Sedan skall vi hem och fixa hos fam Cerniz, där styrs det nämligen mingel, smått & gott kvällen till ära! På natten ut och göra stan. På söndag baka, fixa julklapp till jobbet. :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0