Så fin människa.

Sista veckan innan jag flyttar till lägenheten skall jag bo hos min kära arbetskompis, Elias. Eftersom varken kök eller badrum inte är färdigrenoverat ännu och Elias erbjöd mig sin lägenhet, kände jag att så mycket jag velat runt - kan jag lika gärna vela runt en vecka till med åtminstone toalett & dusch! Elias är nog en utav de finaste människorna jag någonsin träffat. Han betalar hyran själv, och låter sin gymnasievän & asylsökande vän bo här helt gratis. Bara för att hjälpa dem, och för honom är det helt självklart. Helt förstenad av hur genomsnälla människor det faktiskt finns. ❤️ Vi har legat hela kvällen och pratat om USA, eftersom hans asylsökande vän inte kan norska/svenska har allting blivit på engelska. Så jäkla kul! Kan ju erkänna att min språkkunskap inte är på topp, men jag har tänkt börja en kurs eller liknande här i Oslo för att utvecklas. Vill bli bättre på engelska och lära mig franska! Att vara duktig på språk är trots allt alltid nödvändigt, dessutom är det ju faktiskt väldigt roligt. Nu skall vi kika på film, och imorgon tänkte jag faktiskt bege mig ut på en springrunda innan jobb. Hoppas ni haft en fin kväll! 
Min nya dille här i Oslo? Soyamjölk och mängder av kaffe. Till och med på kvällen kan jag inte undgå att dricka flera, flera koppar.. Hehe. 

Kommentarer
Postat av: Meja

Saknar att dricka kaffe med dig!

Svar: Saknar att dricka kaffe med dig också min vän!
emma TORSTENSSON

2014-09-22 @ 18:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0