Hem kära hem!

God morgon! Åkt buss sedan 08 imorse och är nu äntligen framme i lilla Grums! Alltid lika underbart att komma hem numera, även om jag gillar Oslo väldigt mycket också. På tal om det, det är faktiskt helt sjukt vad mycket jag fått lära sedan jag flyttade hemifrån, jag har alltid varit en sådan "typisk" ungdom som tror sig vara både oövervinnelig, odödlig och med detta även otroligt naiv. Vilka smällar jag har fått ta. Man säger att man måste tänka på så mycket och göra både si och så, om jag skall vara ärlig, hade jag tidigare ingen aning vad jag snackade om. Det är nu jag fått lite mer insikt om hur kritisk man måste vara här i världen, och jag befinner mig ändå bara 2 H hemifrån i ett av världens främsta länder att leva i, (kan inte tänka mig hur ifrågasättande och kritisk man måste vara på andra platser då).
 
Jag förmodar att det är väldigt lätt att vara godtrogen. I alla fall för min del, jag har levt med tänket att ingen vill mig något illa, och om - varför skulle någon vilja lura, utnyttja just mig? Av alla människor som finns? Det är väl lite typical småortstänk som ligger ingrävt i mig, har aldrig bemött den otrygga sidan förut, typ. Hur som haver, en sak som jag värnar alla godtrogna typer där ute (som mig) ifrågasätt allt, tro inte att människor som inte känner dig vill dig väl, varför skulle dem det? De bryr sig förmodligen inte, och verkar det som det - har du förmodligen något de vill ha, vare sig det är status, pengar, hjälp, jobb, boene (listan kan göras lång). Tro på dem du känner & litar på.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0