Onsdag i jobbets tecken!

Hej kära vänner! Jag har varit uppe med tuppen sedan halv 6 imorse, åkte och jobbade på H&M lagret och slutade vid tre. Nu ligger jag i lägenheten och slappnar av till fullo, så himla underbart. Jag menar det. Tänkte ta en powernap först, men kom på att min laddare till mobilen är borttappad.. Och att jag då förmodligen inte skulle vakna upp i rättan tid, inför nästa arbetspass! Nåja, har det ganska mysigt såhär ändå, allting blir så mycket mysigare när man är tött på något vis. Tänt ljus i hela lägenheten, utbredd i soffan med varm oboy & James Blunt ljuva stämma.
 
En liten uppdatering från min sida. Händer inte speciellt intressanta saker i mitt liv förtillfället, jobbar mycket och många dubbelpass, sover och äter resterande tid, typ. Vet faktiskt inte varför jag gör det heller, ibland kan jag tänka; man lever bara en gång, se till att gör varje dag värdefull'' - det gör man ju faktiskt inte när man bara jobbar, såvida man inte har något speciellt mål med det förstås. Mitt mål är att finna ett jobb som jag har passion och brinner för, som jag längtar efter att gå till varje dag. Återigen, man lever trots allt bara en gång i livet, då vill iallafall inte jag slösa bort det på att vara lite halvnöjd med ett trist jobb och taskig lön, som jag spenderar 5/7 dagar i veckan på. Jag tycker det är ledsamt att se att vissa människor verkar gå till ett jobb de faktiskt inte trivs på, kanske till och med hatar, måndag-fredag, om och om igen - just för att de är antingen för rädda att bli arbetslösa, göra en förändring eller för lata!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0