London?

Goddagens tisdag! Har tagit det riktigt lungt denna morgon. Vilat, fixat lite lunch till jobbet sen (kokt torsk & broccoli), kollat film och sökt jobb. Som ni vet tidigare än min ungdomdsdröm att vara en del av Emirates cabin crew, men jag har dessvärre inte åldern inne - men tills dess (21 år) måste jag vara grymt slipad på engelskan, vilket jag inte är idag, snarare tvärtom... När jag står där bland hundratals andra lika målmedvetna tjejer skall jag vara den som vill, vet och kan mest. Jag skall vara mitt eget främsta jag, och jag skall definitivt inte känna mig begränsad pga språket. Därför har jag på senare tid småkollat på lite jobb och boendemöjligheter i London.
 
Jag sökt runt på lite svenska företag i London, såsom olika klädesbutiker (tänkte att det är en trygghet att börja på). Faktiskt redan fått bra respons, dock bara angående extrajobb - och det kan man ju inte flytta till landet för liksom, ha-ha. Och angående Au-pair verkar det ett fantastiskt sätt att komma in i kulturen, språket, landet och binda kontakter på. Det är bara det att jag skulle nog inte klara av att jobba i stort sett dygnet runt med barn och knappt tjäna ett öre. Är det något jag alltid velat är det ju att tjäna pengar. Men men, det är ett alternativ åtminstone, man får väl se att det är en investering i sig själv genom att utvecklas med språket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0