Agerar hemmafru!

Dagen till ära har varit helt perfekt. Började dagen med en intervju som gick strålande i Lilleström, chefen där borta sade ''jag hade redan bestämt mig för att ge dig jobbet innan jag träffade dig, min kollega hade lämnat en lapp och skrivet ''solklar'' efter att hon pratat med dig i tele''. Gissa om jag blev glad! Och ja, då förstår ni nog också, att det blev ingen intervju utan snarare ett samtal fullt av information om företaget och vad jobbet kräver. Det låter krävande, kul, jobbigt och en bra lön på det! Så det låter som ett jobb i mitt tycke, jag börjar redan till veckan!
 
Annars då? Handlade lite nya träningskläder och smink när jag väl hade tiden. Brukar trots allt inte ha fria dagar som denna. När jag kom hem körde jag lite träning i lägenheten och sedan en svettig springrunda på fina lilla Majorstuen! Valde nog fel område att springa i, finns allt för många lockelser.....  Upptäckte liksom mig själv tvärvända när jag helt plötsligt fick syn på Pradas nya väskollektion, detaljerat med Christian Louboutins klassiska i ett skyltfönster. Japp, det slutade med att jag spenderade en halvtimme inne i den affären..
 
Påvägen hem så sprang jag förbi Ica och handlade lite middag till mig och mina kära sambos. Det blev grekisk sallad med seifile, och eftersom jag ändå hade tiden bakade jag proteinbars till oss, som vi kan ha efter träning, mellanmål eller bara gott men nyttigt godis i vardagen! Superenkelt och supergott!! Mina sambos blev väldigt glada, men jag har förklarat för dem att de enbart förtjänar det bästa (av vad jag kan erbjuda). <3
Imorse gjorde vi en (rå)god smoothie som jag fått tipsad av min vän Amanda. Den innehöll; spenat, grapefruit, banan, päron och vatten - väldigt enkel att göra & fylld av nyttigheter!
Och frukosten blev dundersmoothien, svart kaffe och en kokt äggvita!
Handlade nya träningskläder, allt från H&M! Sedan blev det en springrunda.
Förstår ni vilken underbar miljö att ta en springrunda i? Älskar det!
Grekisk sallad med seifile och stekta champinjoner!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag har sökt ett jobb jag verkligen vill ha och har skickat in cv och personligt brev men vill göra något extra för att de ska lägga märke till mig och jag tänkte att jag kanske skulle ringa till dom. Så jag undrar vad sa du när du ringde? Du behöver inte säga allt du sa om du inte vill men lite om vad du sa skulle vara jätte snällt! Kram

Svar: Hejsan! Jag har varit i precis samma sits som du är i nu - alltså verkligen velat ha ett jobb och klurat på; vad fasiken skall JAG göra för att bli så speciell?! För det första, att du ens lägger ner tiden på att tänka, vad kan jag göra mer? - är värt guld. Det bevisar att du är beredd att ge det lilla extra. När jag ringde denna gången var jag helt oförberedd, tänkte inte speciellt mycket - utan bara gjorde, men sedan är jag trotsallt van att söka jobb och blir inte speciellt nervös längre, är ganska säker på den fronten vid detta laget. Däremot när jag sökte jobbet på Ankdammen i somras, lämnade jag först CV, personliga brev - i verkligheten och på deras sida. Jag ringde och pratade med dem och blev hänvisad till att skicka in på hemsidan, slutade med att jag hittade på en lögn; min dator kracshade så jag tänkte, lika bra att lämna in det i verkligheten - efter det förstod dem också att jag verkligen ville ha detta jobb (urusel lögn trotsallt) och fick det ganska snabbt. Så somsagt, bara du visar vilja och är på i telefonen kommer det att imponera. Du behöver inte kunna jobbet, det kommer du lära dig - att du är beredd och VILL lära dig är det viktiga! Det är sådana människor arbetsgivarna värdesätter! När jag ringde häromdagen sade jag typ; Hejsan! Jag är inne på er hemsida här och funderar på ett lagerjobb, hittade inte vart man söker, så jag tänkte äsch lika bra att ringa istället - tjejen i telen skrattade lite och frågade, har du en profil hos oss? Näh sade jag, klickade bara in hos er spontant nu och kände att det här vill jag verkligen ha, vet du om ni har något ledigt nu? Ja det har vi faktiskt sade hon då, har du jobbat med lager tidigare? Vet du hur det är? Det är ganska stressigt det vi erbjuder. Jag har ingen erfarenhet från lager tidigare, men jag har jobbat i både resturang, butik (lite allt möjligt) är van vid att vara snabb och effektiv, dessutom älskar jag att jobba! Är väldigt pigg av mig trots allt så stress är något jag njuter av ibland ärligt talat, hur konstigt det än tycks låta! Hon svarade, vet du vad, skaffa en profil åt oss så skall jag ge ditt nummer till min chef. Klappat och klart, hon skrev en lapp till chefen där jag var ansedd som ''solklar'' och fick sedan jobbet. Det är människor som är ''på'' och visar vilja, som får jobben! Lycka till jag tror verkligen på dig! Kram! :)
emma TORSTENSSON

2014-11-07 @ 12:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0