Då kör vi studenten!

Goddagens alla raringar! Förlåt för himla lite uppdatering, men det blir lätt så när man är en liten busy ladie, med många bollar i luften! På sistone har det blivit väldigt många dubbelpass, trots att jag tycker det är hur kul som helst att jobba - skall jag inte ljuga om att det varit slitsamt fysiskt, det är trots allt slitsamma yrken jag har. Det som är positivt är ju att man bränner många kalorier under passets gång! Visste ni att man bränner ca. 100 kcal per h i servicebranschen?! Inte illa! Träning på arbetstid.
 
Annars då? Har även varit på första personalmötet med Ankdammen, ser så himla mycket fram emot att jobba där i sommar - utan överdrift! Jag har jobbat inom service i några år nu, allt ifrån hotell till caféer, resturanger & snabbhak, men alla ställen jag jobbat på har haft väldigt blandade åldersgrupper - jag är ärligt talat lite trött på skrikiga småbarnsfamiljer och tonåringar som tycks undra vad vartenda liten meny kan kosta.. Därför skall det bli otroligt skönt att stiga lite i målgrupperna (lite mer sofistikerade människor och desto mer klass). Jag är helt säker på att jag kommer utvecklas otroligt mycket på denna arbetsplats, och det ger mig en sådan otrolig längtan, vill börja jobba på direkten! Om det är något jag brinner för så är det service.
 
Dagen till ära har spenderats med min lilla favorit! Jag och Filippa bestämde idag att idag, tar vi fasen i oss tag i detta med träning, på allvar. Ja och hur många gånger har man inte sagt detta? Jag predikade ju för mitt ''nya nyttiga liv'' för senast några veckor sedan, gick inte så jäkla bra i ärlighetens namn. Men sanningen är den att när jag väl bestämmer mig för något, ja då gör jag det. Och då ger jag inte upp. Nu har vi nämligen ett mål och det är studenten om ynka 1 (!!!!!) månad!! Studenten kommer förmodligen vara våra roligaste dagar under ungdomsåren, inte en chans att jag skall känna mig en gnutta onöjd med kroppen. Vi skall vara perfekta, utifrån oss själva! Visserligen det enda som räknas. Så nu skall fettet brinna för här skall kilon rasas! Vi tog en härlig prommis runt staden, upplevde äventyr, införskaffade drömmar och planerade mål. Just det, vi åt även sushi! Mmm, har varit så sugen på det idag, och det kallas trotsallt ''smalmat'', vilket passar perfekt denna månad.
 
En perfekt dag med min perfekta bästis!
Passande att jag lägger upp en pizzabild som Sara bjöd på häromdagen. Men det var sista gången fram till Napa, dags att njuta av vad man ser och avnjutit! Till er andra, besök Pasha på Norrstrand. Utmärkt ställe!
Bilder i en taxi efter klubben (sisådär 03 på natten) kan omöjligen inte bli suddiga eller bra. Men försöka går ju..
Jag och söta Sofie i lördags :-)
Älskling och Amies vovve, Nalle den mjuka!
 
Jag som dör sushi-döden förut... Inte enbart för smaken av sushin dock, sällskapet har även en bidragande effekt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0