STUDENT 2014

Idag kom det kärlek på posten! Gissa? Nämligen den vita lilla mössan. Mössan lite påmind utav Emil Lönnebergas egna, vars skärm både kan sågas och hånas. Trots det, är den bland det bästa jag fått hem i brevlådan, ett materiellt bevis på att - slutet är nära. Slutet i skolan. Jag kan inte finna ord till hur mycket jag längtar till att kasta mig ur den förbannade skolbänken, börja jobba (mer än nu), satsa på mig själv och leva livet till fullo. Efter 14 år är man ganska trött på plikter, och ärligt talat - jag tror inte på ett liv med plikter, jag tror på ett liv med viljor. Det är så jag vill leva och det är så jag skall leva. Med det jag älskar, om jag så skall behöva vara fattig eller rik. Ok, fattig finns inte på kartan.. Jag har allt för många materiella viljor som frestar mig i livet!
 
Förövrigt har vi sinnesjukt mycket uppgifter i skolan. Gymnasiearbetet skall in nästa vecka, psykologiinlämning, entreprenör, årsredovisning med UF, affärsplan, nationella prov, matte.. Ja det är mycket som skall betas av innan studenten! En rolig sak som skedde idag däremot; jag fick ett samtal från Ankdammen, att jag fått sommarjobbet! Har numera två jobb bokade i sommar. Det borde räcka! :-)




 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur fick du jobbet på Ankdammen? :)

Svar: Jag sökte, sökte och sökte. Tills de hörde av sig tillbaka :)
emma TORSTENSSON

2014-03-31 @ 09:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0