WORDS

''När livet ger dig hundra anledningar till att gråta, visa livet att du har 1000 anledningar till att le''
 
Nu kommer ett litet nattligt inlägg. Just för att jag är trots allt en nattuggla med lite omväxling. En sak som jag har tänkt på; tiden går så fort på natten, i jämförelse med dagen. Och när man ''bara gör ingenting'' på dagen, känner man sig helt plötsligt mer ensam än vad man gör på natten?! Är det bara jag?! Det kanske är för att man finner något sorts lugn och vet vart man har folk ändå, ja i sängen. Sovandes. Tillskillnad ifrån dagen då man har som plikt att göra en himla massa saker. Nåja, lite tankar från den lilla filosof jag tycks vara ibland.
 
Min bror fyller tydligen 16 år idag (jag är usel på det där med födelsedagar tyvärr..) Så det är vad jag har att göra imorgon på stan. Leta present till en grabb på 16 bast, som förövrigt inte är min grej heller; sist köpte jag liksom en leksaksbil till honom?! Enda gången jag köpte en fifinurlig present var som liten då jag köpte en sparbössa (Eric var den sparsamma med ekonomin, jag var den slösiga fattiglappen) - denna sparbössa uppskattades förstås av min broder och det samlades mycket mynt och guldmynt inuti.. Som ni nog förstår, dröjde det inte länge innan min bror heller förstod att det märkligt nog började minska i själva sparbössan. Det dröjde inte länge förrän han förstod att själva boven, ja det var ju den givmilde presentgivaren som börjat ta lite ränta på paktetet! Eld och lågor vart i huset.
 
Annars vankas kaffemys med min kära Fia imorgon och även ett jobbmöte! Och lite skola!
 
Nu skall jag somna, sisådär några timmar för sent, till en film. God natt och glöm aldrig hur bra ni, vi är!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0