Efter regn kommer solsken!

Så sant som det är sagt! Eller skrivet i detta fall då. Jag har haft lite smådeppiga dagar på sistone, mycket stress, krav i skolan, trötthet och ja problem som uppstår helt enkelt! Idag kändes däremot allting så himla mycket bättre. Vi hade ingen vanlig skola idag - utan universitetsbesök (så ingen närvaro tas). Jag bestämde mig i alla fall för att strunta i att gå dit, hellre ha en riktigt skön dag ledig - än att kolla på något som inte är intressant för tillfället. Jag skall inte börja på universitet ännu på flera, flera år. Efter våren nu är det nog med skola ett tag för min del! Vem vill kasta sig in i en utbildning och halvprestera för något man kanske inte ens brinner för liksom?! Inte jag! När jag skall börja med något, då gör jag det helhjärtat och det skall jag brinna för. Om det så är skola eller ett entreprenöriellt sätt.
 
En sak som jag blev så irriterad på häromdagen; jag pratade med en lärare och rektor om framtidsplaner (alla undrar ju över dessa, som att någon utav oss har det HELT klart? No my dears!) ''Emma vad skall du göra till sommaren?'' Jag vet inte svarade jag, jag skall jobba och tjäna massor av pengar - men det är svårt som bara 18 år. ''Ja därför är det ju väldigt viktigt att ha en riktigt bra utbildning senare!''. Visst, jag är ingen bråkig person alls, men när det gäller att yttra sina åsikter - då håller jag ingenting inom mig.
 
''Det finns massor av sätt att lyckas på, skolan är en bra grund, men inte allt och definitvt inte enda vägen att tjäna pengar på, eller bli framgångsrik! Tycker man så är man väldigt trångsynt i mitt tycke'' svarade jag. Så efter att ha kallat min rektor trångsynt lär jag nog inte vara så poppis.. Ha-ha! Det jag ville komma fram till är att jag är så himla trött på människor och vuxna med så ''himla mycket erfarenheter'' som tror att 10 år extra i skolan är enda vägen till framgång och en bra lön. Mycket möjligt att det är så för de personer som tänker på detta sätt! Så tänker inte jag, jag är en smart tjej med social kompetens som vet precis vad jag vill ha i livet! Och jag kommer att få det.
 
Det gäller bara att inse, vill man leva i sin egen drömvärld - skapa den förfasen!
 
PS. Jag har två nya jobb på ingång! Jag kommer inte att bli miljonär, men jag kommer ha kul och det är trots allt när man har KUL som man presterar!
Om några år så skall jag bli flygvärdinna på Emirates i Mellanöstern!
 

Kommentarer
Postat av: anonym

vad är det för jobb? :)

Svar: Två olika jobb inom restaurang, servitris! :)
emma TORSTENSSON

2014-03-06 @ 21:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0