I mina bästa dagar!

 
Hej alla vänner & ovänner! Eftersom uppdateringen varit lite halvdan här på sistone, förväntas det väl något uberbra, genialt, intressant, eller bara lite divigt inlägg om vilken upptagen liten ladie man kan tyckas vara. Och det är ju visserligen ingen nyhet..... Och visst har det hänt en hel del på sista tiden, typ studenten, som skall anses vara bland de bästa händelserna i våra liv, själv tycker jag att mina dagar har varit glansiga ett bra tag, och det kan enbart bli bättre.
 
I ärlighetens namn känns det inte som något speciellt att skolan är över, jag har ändå aldrig varit toppstudenten som struntat i att leva för ett toppbetyg - jag tror på att man kan komma precis vart man vill i livet med ambition och hjärta, och när man vet vad man brinner för, då finner man en väg till det. Jag vet redan nu att det kommer inte sluta i skolbänken för mig, i sådana fall bara några kurser för att bli mer språkkunnig eller kunskapsrik på något behövande plan.
 
Trots att det inte känns SÅ speciellt ännu, har jag märkt av en känsla, och det är ren frihet! Nu kan jag med stolthet överväga att jobba dubbeplass på 150 olika jobb så ofta som jag vill, jag har ingen plikt att gå upp till skolan längre, och jag behöver inte känna någon skyldighet till att plugga på kvällskvisten. Den känslan var ändå ganska ångestladdad. Jag sade det till Sara förut, jag älskar att vara vuxen! Visserligen har jag bara varit (ung)vuxen sisådär en vecka, men redan nu känner jag på vad underbart det är och vad jag kommer att älska det. Det är mitt liv och det är min uppgift att besanna alla mina drömmar. Att leva livet.
 
Studenten var förövrigt underbar mina vänner! Balen var rolig, men inget speciellt, jag har redan pratat med alla människor 100 gånger ändå (känner lite abstinens efter nya människor och nya kulturer), studenten var desto bättre med familj, god mat och bara familjär och trygg känsla. Studentfesten var full & galen. Agia Napa var äckligt, stökigt, dräggigt, en lång minneslucka - tillbringad med bästisarna.
 
 
De senaste dagarna? Jag har jobbat mycket på Ankdammen, där jag förövrigt bara trivs mer och mer, jag älskar stämningen på resturangen, och jag älskar atmosfären på uteserveringen! Jag behöver inte prata med någon, jag baraa njuter av att tralla runt på serveringen. Jobbat lite på Waynes & har äntligen lärt mig göra hjärtan på kaffedrinkarna! Nästa vecka börjar jag på Indiska, och trots att mitt hjärta för resturangbranschen tycks vara lite större, skall det bli roligt att utvecklas på ett nytt jobb med nya människor!
 
Till hösten skall jag flytta till Dubai och börja jobba för Emirates som flygvärdinna! Flygvärdinna har länge varit en dröm för mig, inte att livnära sig på hela livet, utan snarare att jobba med som ung, för just nu är det mitt drömyrke. Uppleva världen, jobba med alla världens olika människor och kulturer, utvecklas inom service & givetvis i högsta främsta klass. First class.
 
Midsommar iår blev ett enkelt firande med vännerna hemma hos Fia, vi åkte och handlade god mat & lagade tillsammans. På kvällen åkte vi till Adam och hängde med killarna och Maya (som självklart var där från start;)). Jag avslutade sedan med ett nattpass på jobbet! Älskar att tjäna pengar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0