Back in Sweed!

Hejsan! Jag är tillbaka på vår svenska lilla mark, trots ynka en vecka borta i Napa krävs det defintivt inte mycket för att hemlängtan visade sig komma. En vecka studentresa i Cypern räckte definitivt, även om det var med järn(tjej)gänget & sisådär hela Karlstad därtill. Vi har haft det helt underbart med långa (som tycktes bli korta) & många pressardagar - resulterade i bruna och fräscha kroppar! Kvällar på olika restauranger, och hur många vi än tycktes testa på blev vi dessvärre aldrig nöjda med maten, om det är något jag kan konstatera om landet så är det; Cyperioter kan inte laga mat!! 
 
Förvånansvärt nog så har inte hela veckan innehållit fest, dessvärre typ 3 dagar, som kanske inte riktigt liknar en student/festresa... Visserligen låg jag på sjukhus också, pga klumpighet som ramlar - struntar i medicin, får infektion och därefter vätskebrist (går det att åka till Napa utan att skada sig förressten??). Men helt ärligt, jag avskyr dräggiga fester och det är precis vad nattlivet i Napa erbjuder. Överdrivet fulla ungdomar som knappt vet vad dem heter, nej tack. Däremot var dagsfesterna på stranden superios! Tillskillnad ifrån nätterna så lärde man ''känna'' människor och var åtminstone medveten om vad man snackade om (lät inte alkoholen ta över) hade det trevligt med nya intressanta människor och förstås himla härligt njutandes på stranden! Det är lite mer livet i i mitt tycke. 
 
Shoppingen var förövrigt överasskande bra! Fanns flera olika kända designer märken såsom; Diane Von Furstenberg, Ralph Lauren, Burberry.. Imponerande ändå för ett litet festställe som Napa:)
 
Har tyvärr inte så många bilder att erbjuda er, min mobil gick nämligen isönder under dag två (orsak okänd, tror dock mobilen fick lite solsting). Men det skall komma så småningom, då mina kära vänner skickar dem!
 
Dagen idag har spenderats med Filippa, Olle och Sara. Jag och Filippa har färgat håret, jag blev dock en katastrof, Olle kallade mig slagfält (tänk er bara). Så imorgon har jag fått en sista-minuten tid hos frisören (förstå vilken lättnad innan balen) och fråga mig inte vilka idioter vi är som gör det här två dagar innan balen. FÖR riskfyllt, haha! Sedan fixa naglarna, fira mamma som fyller 48, gå på möte och beta av ett pass på dammen! Effektiv måndag! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0