Motivaton på topp!

God kväll mina vänner! Jag har precis kommit hem från en springrunda. Min motivation på livet är på absoluta TOPPen nu! Det blir bara mer och mer tydligt hur fri man är här i livet - som jag längtat efter denna riktiga ''allt är möjligt-känslan'', för det är det faktiskt! Allting som man tror på i varje fall. Och visserligen har jag alltid trott på mig själv inombords, men så mycket som jag tror på mig nu, har jag faktiskt aldrig trott att jag kunde göra. Det häftigaste är att det inte ens har börjat! 
 
Skall träna som fasiken på min engelska här hemma de närmsta månaderna, prata med mig själv (ensam, som i vanlig ordning, fast på engelska) skaffa utländska brevvänner, läsa böcker och alla småsaker såsom titta på filmer med engelskt språk utan text. När jag skall på interjvu skall jag nämligen vara näst intill perfekt - jag skall vara mitt bästa jag och grymt slipad på engelskan, språket skall absolut inte vara något problem - och det känner jag redan nu att det känns inte som ett hinder för fem öre! Just det, ett grymt manus skall jag självklart skrva, där jag kan ta några magnifika meningar från mig själv till att använda i intervjun! Detaljer avgör trotsallt helheten!
 
När jag kommit hem ifrån Dubai i September/Oktober, tänkte jag knega stenhårt några månader i Norge - och mina vänner, som nu läser detta och undrar varför inte jag berättat detta?? Jo, för att jag precis kom på det! Skall jag flytta till Dubai skall jag fasen inte börja med ekonomiska problem. Tvärtom, jag skall känna att jag kan leva och ha det gott som jag alltid prioriterat! Visserligen är valutan ganska lång i Norge nu, men den är fortfarande högre än i Sverige, och skall man knega järnet av sig - då är trots allt Norge rätt land att börja i! Långa och slitsamma pass - innebär inte så mycket fritid - hinner inte slösa pengar (förnuftigt väl, hehe), istället mycket pengar till kontot. Perfekt till en början på en liten buffert!
 
Nog om det, känner att mina tankar skenar iväg lite... Hehe. Förstår ni ens allt jag skriver, eller hoppar jag för mycket mellan drömmar, planer och vardag?! Om inte, ni kommer se så småningom vad som händer! En sak kan jag säga er i alla fall; följer man sitt hjärta, ångrar man sig ALDRIG. Mitt hjärta vill uppleva spännande platser, träffa häftiga människor, beskåda kulturer, leva i lyx och överflöd, jobba massor med det jag älskar, få ett jobb på min nuvarande arbetsdröm, världens främsta flygbolag. Alla mina ungdomsdrömmar finns för tillfället i Dubai. Och det är dit jag skall!
 
 
Imorgon vankas förövrigt en dag på stranden med tjejerna! Har inte varit på bomstad på flera år så det skall bli riktigt nostalgiskt. På tiden! Måste bättre på min bränna också.... På kvällen ett efterlängtaat jobbpass på Dammen!
Två bilder från min studentfotografering :-) Har en klänning med volanger & djup rygg från Gina Tricot!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0