Måtto: förena nytta med nöje

Mitt egna pluggmåtto brukar alltid börjas med nöje och avslutas med nytta. För att göra tråkigheter så måste jag förvandla dem till roligheter, med andra ord, belöna mig själv rejält, ta många pauser, bada, läsa tidningar, bli peppad, föräta mig på godis med rättighet och dagar som dessa då jag bestämmer mig för fotbad, morgonrock från spa (ger lite extra-känsla), ansiktsmask och ett glas iskallt Pepsi max (min favoritdryck).
 
Jag är duktig på det här med att lyxa till det i vardagen, och vet precis hur viktigt det är att njuta av livet. Även i trista dagar! Tänk om jag skulle bli påkörd och dö imorgon liksom - då dör jag hellre med plugg, fotbad och lena fötter i samvete än ett ångestfyllt plugghuvud. Vem håller inte med! Hehe, visste väl det.
 
Nåja, till saken. Har gjort färdigt två alldeles försenade inlämningar - men jag lämnade i alla fall in dem! Bättre sent än aldrig. Och tänkte nu sätta på uppföljaren utav Hunger Games (2an), somnade ifrån den igår nämligen.. Återstår att se hur länge jag håller mig vaken idag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0