9 januari

Godkväll, god natt, eller vad nu som tycks passa! I alla fall, hej på er!
 
Gud vad veckan gått fort. Visserligen har vi bara haft två skoldagar, så det kanske inte är så konstigt, men det är alltid skönt med en mjukstart. Dagen idag har faktiskt vart riktigt bra! Både i skolan och utanför. Träffade många vänner och mådde alldeles prima! Kikade runt med Johanna på stan och handlade lite nya fynd från rean (skall visa er när jag får mobil, till veckan!) och självklart fikade vi världens godaste kakor -  Subway's kakor. Alltså, det är nästan så att jag vill dö, så goda de är! Ha-a, tyvärr onyttiga också, men det är en annan femma!
 
Efter skolan, ok skäms nästan över att säga detta - MEN, jag var på handledarkursen för körkort idag. Och nej, jag har inte gjort den ännu, börjat öva, börjat köra eller knappt börja tänka på körkort (i ärlighetens namn), kalla mig lat om ni vill - men fasen vad det lät tråkigt tyckte jag. Så jag har helt enkelt skjutit upp på övandet i några år och några månader. Men som jag sade till Meja förut, vi är trotsallt bönder här.. Det är därför det är en sådan jäkla hets på körkort, i storstäder däremot - där kan de allt dryga några år om de vill utan något som helst bekymmer...
 
Det jag ville komma fram till med mitt lite flummiga inlägg var att; det är alltid en början! Väl på handledarkursen tyckte jag att det var hur intressant och roligt som helst! Ställde massa frågor (ibland lite korkade sådana) men det gjorde åtminstone timmarna trevliga och det är det viktiga!! Ledaren tyckte förmodligen jag var en jobbig idiot, men det struntar jag fullständigt i! Bortsett ifrån det har jag satt mitt mål på körkort i slutet av Mars. :-) Ahh vad jag längtar tills jag kan få vara chauffören på en roadtrip med vännerna!! Eller en simpel sak som bilen till jobbet!
 
God natt käraste vänner! Vi hörs imorgon. <3
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha. Om du tror att du klarar körkortet i mars när du inte ens börjat övningsköra så är du ju helt slut i huvudet. Kan inte göra annat än skratta åt dig faktiskt...

Svar: Du behöver inte göra annat än att skratta! Det är en utmaning jag valt att satsa på och anser du det som att vara slut i huvudet, då har vi helt olika definition på vad det innebär :)
emma TORSTENSSON

2014-01-10 @ 10:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0