Mot jobb!

Haft en mysig dag idag! Förvrängde kvällsmyset till dagsmys istället, man får göra det när man jobbar nätter (så man inte går miste om något)! Tittat på filmen om Monica Zetterlunds liv och ätit massa gott med mamma, farmor och vovvarna. Tyckte dock inte Monica Z filmen var särskilt bra (tycks vara den enda som tycker så hehe), tycker dem har lagt upp hennes liv riktigt sorgligt och främst visat dåliga sidor av henne. Som den lilla nörd man är, googlade jag info om henne efteråt - familjemedlemmar och vänner verkar inte alls hålla med om karaktärerna i filmen. Såsom hennes pappa för ett exempel! Visst, kanske inte så lätt att skapa en film och göra alla nöjda - MEN, handlar det om en biografi där karaktärerna tycks vara döda, ja då skall det fasen stämma.                                   N.                                                             Nu sitter jag i bussen påväg till jobbet. Kommer lite tidigare så tänkte göra mig iordning där! Min beiga jacka är smutsig så fick improvisera med en gammal jacka från Canada Goose (viktora hata mig inte, ha-ha)! Slutade använda den då alla fjortisar började använda fake som jag irriterade mig på, ville inte bli ihopkopplad med dem, ha-ha. Ok, jag avskyr fortfarande fake, det är en smutsig branch. Folk står och klagar på jackor med päls, varför klagar inte folk på fake-industrin? Som uppmuntrar människor att utnyttja behövande i hemska arbetsförhållanden, svältande, fattiga, människor och barn som inte kan tacka nej. Det är minst lika illa det. 


Kommentarer
Postat av: ViCtoria

BLIR MER ARG FÖR ATT DU ALDRIG KAN STAVA MITT NAMN RÄTT HÖRRU :(

2014-01-20 @ 05:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0