Inse ditt OTROLIGA värde! Gör det!

Jag är ofta en ganska självsäker person. Åtminstone när det kommer till vänner och jobb, jag är nöjd med de jag har och de nya jag får chansen att lära känna - och värdesätter dem i högsta grad. Klickar jag inte med personerna, låter jag dem gå. Likaså med jobb, jag tror alltid på mig själv och den personen som inte anställer mig - inbillar jag mig själv är en idiot, för vem vill inte ha en trevlig prick som mig anställd?!
 
När det däremot kommer till killar och relationer blir jag definitivt mer osäker. Jag tänker inte alls ''den som inte gillar mig är en idiot, eller vi klickar inte - jag avslutar det här'', utan jag sätter genast skulden på mig själv, i alla lägen. Det måste ju vara mig det är fel på, men jag finner ingen anledning att förklara varför när vänner ställer mig frågan. Utan det bara är så liksom. 
 
Eller ni vet, när folk man inte känner bara är allmänt jäkla (förlåt) otrevliga och elaka, helt utan anledning! Det kan jag också bli riktigt undrande över. Varför, varför, varför? Istället för att tänka som jag gör på min självsäkra sida kan jag istället börja hålla med dessa personer - ja, men de kanske har rätt, jag kanske är lite korkad, eller jag kanske är en idiotisk människa som inte förtjänar ett trevligt bemötande tillbaka.
 
Nu öppnade jag mig helt och hållet, för det här är rena och skära sanningar om mig. Och jag tänkte dela med mig utav vad mycket jag lärt mig, till största delen tack vare mina underbara vänner som praktiskt taget; bankat in detta i mitt huvud! Inse ditt jäkla värde! Det är ett uttryck vi använder ofta, men som vi sällan gör. Slit ut ordet, ryck på det, vrid på det åt både höger & vänster; men ta för guds skull in det! För du förtjänar det! Det är ok att må dåligt ibland, det gör vi alla, men inte tack vare andra! Låt inte andra få dig att må dåligt och sätt inte skulden på dig själv.
 
Känner du igen dig behöver du jobba på din självsäkerhet och självkänsla. Tillåt aldrig någon annan att göra dig ledsen - säg ifrån! Tillåt aldrig någon annan att vara elak - en mamma säger något annat i denna situation, men jag säger, ge tillbaka! Eller skratta och gå vidare! Det finns bra många patetiska människor i denna värld. Skulle man börja lyssna och tro på vad alla andra säger och gör, så skulle det inte finnas mycket kvar av dig som person. Du skulle inte vara du. Hade jag brytt mig om vad alla sagt om mig, hade jag utan tvekan varit helt knäckt...
 
Så återigen. Förstå ditt värde, förstå ditt värde, förstå ditt värde! Ge dig inte förrän DU förstår det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0