Den där skollunchen...

Det har gått nästan 13 år i skolan, och jag har nu som 18-år och nästan färdigstuderad lärt mig att ÄTA skollunch! Att det skulle ta så många år kunde man ju inte riktigt ana. Jag har alltid hatat skollunch (menar det verkligen) och jag vet att jag låter som en bortskämd liten skitunge. Men, jag har alltid tyckt - varför äta något jag inte tycker om, och ej kommer att äta upp? Jag ger mer än gärna min del mat till behövande.. För jag klarar mig!!
 
Ha-ha, lite annorlunda men det är så jag resonerat. Nu har jag däremot börja älska skolmat istället, jag har kommit i underfund med att vår salladsbuffé är helt amazing, och det vegetariska erbjuder en hel del gott! Ibland går jag till och med och längtar efter lunchen i skolan. Känns roligt att få vara delaktig i lunchen med väninnorna, som jag avstått sisådär 13-år! Blir dessutom billigare då jag inte åker in till stan och fikar hela tiden längre.. En förbättring!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0