GOD JUL!

Till alla nära, kära och övriga därtill! Min julafton har haft precis samma början som alla andra år. Mamma förbereder en mysig julfrukost i godan ro (lite likasinnad som mig - i godan ro..), pappa stressar hela hushållet och förtydligar (skriker) ständigt om vad kl är och att snart behöver vi minsann åka! Det slutar som vanlig ordning med att alla blir ovänner, och att inga vill följa med, det slutar med att jag rättar till problemet (japp, jag!) och lite buttra åker vi alla iväg tillsammans. Vilken underbar början på julen, inte sant?
 
Men hellre lite kaos då och då, än inget alls! Annars har vi haft en mysig dag hemma hos Eva & Lenny, min farmors syster. Ätit mycket god mat, efterätt och efterkaka. Även spanat in deras nya ferrarri! Påvägen hem åkte jag förbi min väninna för att lämna en liten klapp, är nu hemma och skall äta ännu mer julmat. Undra om man kommer känna sig så fin imorgon, utekväll till ära??.. Kommer känna mig som en äkta julgris! Men det är väl passande på juldagen kanske. Kommer tyvärr inte kunna motstå allt julgodis ikväll... Snickers och marsipan är ju FÖR gott! Speciellt för att kunna motstå!
 
Nix nu är det dags för mig att hjälpa till lite med maten. Kan erkänna att jag ligger lite efter med julklappsinslagning.. Nåja, hellre lite sent än aldrig. Hehe.
 
Hoppas ni alla haft en superfin jul. Skänker även en tanke till de som inte får äta någon god mat, eller har möjlighet att göra magarna mätta. Det borde alla få, speciellt en dag som denna, med massor av kärlek och uppskattning därtill. <3
GlidarWilliam!
Prinsessa Stella & Prins Herrman. <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0