Julstress

Alltså vilket kaos det är på stan! Lite väl mycket hets över presenter kan jag nog tycka. Det var en tjej på stan som berättade för mig att det är över 1700 familjer i Karlstad som inte har råd att köpa julmat och presenter till sina barn. När många andra av oss köper klappar för flera tusentals kronor! Man kan gott skära ner på presenterna lite och hjälpa dem som behöver, är det någon gång under året vi inte skall vara egoistiska så är det i alla fall julen. Det llla jag bidrog med idag var att skänka småpengar till alla hemlösa på stan...
 
Jag köpte inte en enda julklapp på stan idag. Det enda jag köpte var faktiskt alkohol, ha-ha! Men likväl som man skall vara givmild på julen, likväl har man också som skyldighet att gå ut på självaste juldagen! Skämt åsido, men hemvändarfesten är ju faktiskt något speciellt. Alla människor som vart bortresta, studerat, alla kommer hem för att fira.
 
Nu är det dags för mig att börja slå in lite paket. Detta år har jag paket, väldigt fina paket förvisso, utan innehåll! Eller ja, det är tomt inuti men kommer bli en händelse framöver. Är lite trött på alla materiella gåvor, roligare och mer betydande att skapa ett fint minne tillsammans. Kom ioförsig på att jag har lite klappar till mina vänner och björnen man bor med!
 
PS. Finns det något bättre att ligga i en varm soffa, nyduschad med morgonrock + tofflor, till en öppen dörr med frisk luft utifrån. Underbar kombo det där.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0