Viloläge i flickrummet

Godkvällens!
 
Tänkte summera helgen lite kort då. Rolig, o-avslappnad, skrattig, händelserik, god & kärleksfull. Tillbringat en helg i Stockholm med mamma och några familjevänner i deras minstsagt bedårande lägenhet! Alltid skönt att komma bort lite. Jag behövde verkligen en paus från Oslo och denna slitiga vardag tror jag. Ibland känns det som att jag bara jobbar, men glömmer bort att leva i Oslo.. Det var ju förvisso det som var tanken från början, men ändå.
 
Hur som haver, i fredags var vi på en sådan vacker luciakonsert, flickorna sjöng helt fantastiskt och miljön den likaså i Hedvig Eleonoras kyrka - tror jag fick min första julkänsla för iår där faktsikt. Vi avslutade kvällen på en italiensk resturang, då var en pizza med +mozarella & vin givet för min del! Hade ju trotsallt redan förätit mig på choklad i bilen, så varför inte fortsätta?!......
 
Lördagen trallade vi runt på stan. Jag sökte jobb för fulla muggar, och ja, en lördag är förmodligen den sämsta dagen man kan söka jobb på. Men what to do! Inga chefer var på plats, men jag passade på att snicksnacka lite i butikerna, bad om tips, kontaktadresser till de ansvariga, kunskaper som behövdes & tjänster som skulle bli lediga. Hade faktiskt turen att träffa på en butikschef till ett flertal olika butiker, som även sökte en anställd till nästa år, jag tyckte att vi klickade så jag hoppas absolut på det bästa. Blev förövrigt ingen shopping för min del, kändes fel att shoppa i butiken där man precis sökt jobb, he-he.
 
På kvällen blev det ännu en italiensk resturang som Maria valde. Jag tyckte den var hel-mysig. Känslan var verkligen Italilen, det kändes som att jag var i Italien när jag avnjöt den utsökta tortellinin.. Har ioförsig aldrig varit i Italien, men man fick verkligen en känsla till resturangen! En bra sådan! Träffade dessutom väldigt intressanta människor att prata med. Avslutade sedan kvällen på Sturehof & Miss Voon. :-)
 
Idag tog jag en sovmorgon. Min kära moder hoppade upp tidigt ur sängen för att hinna med lite shopping (till min stora förvåning brukar det faktiskt vara jag som gör det), men nej! Lunkade ner på stan med Moa, tog en fika och trallade sedan iväg själv. När det kommer till shopping så shoppar jag alltid bäst själv. För det första, man slipper anpassa sig efter vännens (tråkigare) butiker, man lyssnar bara på sina egna åsikter (även om man annars gör det också, är det lätt att bli påverkad när det kommer till kläder - utan att man tänker på det), för det andra, man träffar alltid så många roliga människor att prata med! Man blir på något vis lite mer iiaktaglig för omgivningen.
 
Sedan finns det givetvis inget bättre än en dag på stan med en väninna... Men en eller två timmar sjäv, har jag absolut inget emot! Skall visa er en skinnjacka från Hugo Boss till veckan. Nu skall jag sätta på en film att sussa till. Godnatt kära ni!
En bild ifrån igår. Moa, Maria och jag :-)
Jag & mamma :-)
Haha det är såhär jag provar kläder! När jag är lat! Som jag oftast är.. Drar ner byxorna och slänger på klänningen. Ibland när jag behöver hjälp eller byta storlek kan jag erkänna att jag hoppar ut så i butiken.. Ja, hoppar, inte alltför lätt att gå med byxorna nerdragna. Dum måste man se ut! Men man kan inte alltid se klok ut;)
 
Jag älskar Hugo Boss och hans design. Att klä sig med enkelhet & elegans är det finaste jag vet. Klänningen hade en klockren detalj och materialet kändes så fint.
Sedan kan jag säga er mina damer & herrar! Skinnjacka tycker jag är superläckert, och borde givetvis finnas i allas garderob. MEN att hitta den perfekta tycks vara omöjligt för mig. Åtminstone ha varit. Jag är ingen tuff brud som klär i läder och nitar. Har väldigt svårt för den tuffa stilen överlag, hur fint det än kan vara på andra, och hur man än kan matcha ner det.
 
Den här skinnjackan hade the it. Den var figursydd och kvinnlig, formade sig perfekt på midjan. Detaljerna med guldigablixtlås kändes inte bara lite småtuffa utan även eleganta. Lädret är väldigt fint, och kommer att forma ig ännu bättre på kroppen. Den kändes bara så lyxig. Hade tydlign gått ner en storlek så jag var lite extranöjd..
 
 
Avslutar med en bild från Strandvägen 1. En perfekt början för en heldag på stan är absolut med en Irish innan!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0