Long time, no see.

Goddag världen!
 
Länge sedan det blev en uppdatering på denna lilla blogg, och anledningen är just därför - att jag haft mycket frestelser att hellre göra och dessutom jobbat mycket, förstås. Men nu så! Denna morgon var jag klarvaken redan vid 08:00, trots att jag har sovmorgon de flesta vardagarna (jobbar nätter) - men beslöt mig för att ändå gå upp, fixade iordning mig lite snabbt och slängde i datorn i väskan. Blev en morgon på hotell med frukost och lite CV-skrivande! Har två CV:n att skicka in så det var behövligt. Finns det dessutom någon bättre miljö att göra det på än med en stor frukost + hotellkänslan som tillkommer?
 
.... Eh ja det finns det. Tänkte ju inte så mycket på skrivandet kan jag säga er, koncentrerade mig mer på vilket pålägg som skulle passa bra till croissanten. Hur som haver, det blev en mysig start på denna onsdag! Ibland är det så himla skönt att vara ensam. Passade sedan på att tralla runt lite på stan, sökte ett jobb och handlade lite vin.
 
Nu är jag hemma i lägenheten igen och tänkte anpassa, skriva om, ett CV jag sökte till jobbet förut. Blir RAW-choklad och franskt rödvin till! Nu finner jag absolut ro!
 
Om någon timme skall jag möta upp Emma Z, vi skall kika efter julklappar och sedan väntas jobb!
 
Ha en superfin dag alla underbara. ♥
Goda Michal agerar personal-shopper på jobbet! Han vet hur en dam skall bli behandlad han. :-)
Outfit från en utekväll på hemmaplan! Byxdress från Zara, smycke från Marni och skor från Tiger of Sweden.
Älskar mitt nya nattlinne från Lindex!
Träffade vänner som vanligt - överallt i kd-town!! Alltid lika roligt. Här med min gamla klassvän Sandra och Cornelia! Jag och Cornelia hoppade efterfesten och stack & käkade istället.. Mer lockande!
Åt som i vanlig ordning asiatisk mat, som det blir när Robin får välja..
Gick på julbord med jobbet, invigde min nya klänning fån Valerie!
Klänningen är verkligen en dröm med alla vackra små välgjorda detaljer!

Firade en födelsedagskille med färska frallor, tårta och presenter! Och ja, ansträngde mig faktiskt och gick upp ovanligt tidigt efter en utekväll. Händer inte ALLT för ofta! Hehe.
Har hunnit med några shoppingrundor innan jobb. Köpte lite enkla basplagg och en läcker kappa!
Ännu en bild från en shoppingrunda. Har blivit några sådana på sistone..

Att ''storhandla'' efter jobb - mitt i natten, händer då inte igen! Jobbigt, kallt och ensamt! I vanliga fall när jag har mycket att bära på brukar jag alltid få hjälp utav någon gentleman som tycks glida förbi, fanns inte en enda ute vid denna tiden.....
Frukost på hotell imorse!
Somsagt tanken var att skriva bättre än hemifrån..
Men nu sitter jag här ändå. Med vin och choklad som sällskap!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0