Måndagskväll på Karl Berners

Trots att jag bara varit här en gång förut,  kan jag ändå tycka att dessa balkongkvällar i lägenheten med tjejerna och deras roomies har gått och blivit en riktigt trevlig vana. Jag sitter förstås kvar längst, och det med ett noga utvalt glas vin i vänsterhanden. Helt underbart! Har varit på en intervju idag och skall provjobba imorgon, restaurangen är helt enastående fin - men vet ni vad? Jag har bestämt mig att gå en helt annan riktning. Lönen är fan för dålig. Nej jag nöjer mig inte, jag tänker inte slita ihjäl mig - när jag har möjlighet till bättre lön och förtjänar mycket bättre. Så imorgon skall jag ringa och avböja, ha ett möte med Egon samt träffa upp en ny chef med bättre erbjudande. Annars då? Skall glida runt på stan, unna mig något nytt och dricka champagne på en uteservering. Det är jag värd. :) 

I nya lägenheten skall det självklart investeras i noga utvalt kaffe med en lika så förtjusande espressomaskin! Jag och Felicia var inne i nespressobutiken förut, gissa om jag var i himmelen?! Japp! Testade alla möjliga espressos. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0