Dags att åka hem!

Efter två sköna, softa och utmanande dygn här i Oslo, är det dags att åka hem och återgå till jobb och vardag (än så länge)! Gud vad behövligt det har varit att komma bort ifrån Karlstad, iallafall för min del, och trots att jag inte åkt hem ännu - har jag redan börjat sakna Oslo. Det är verkligen en glad stad man trivs i! Jag har lämnat ut nästan 50 CV:n, betalat 350 spänn för detta totalt också, sjuka priser när man skall skriva ut på internetcafeer ?? Värt att tilläggas. Haha. Hur som haver, på jobbfronten har det iallafall gått riktigt bra, träffat många som varit positiva och söker anställningar - och har faktiskt redan blivit uppringd, fått provjobba ett pass, få kontrakt samt heltidsjobb. Vilken rolig start! Jag, Felicia, Frida och Cornelia har även börjat kika på lägenheter och fått några viSningar på fina områden, där vi vill bo, inbokade. Igår firade vi med pizza, godis, chips samt olika viner på Felicias balkong! Just ja, gjorde även premiären med att köpa ut vin till mig själv på "vinmonopolet" kändes helt underbart! Där kommer det bli många besök. Måste dock sluta välja efter de fina flaskorna och gå efter smaken... Vinet jag köpte igår var nämligen ingen hit, hehe. Istället fick vi dricka upp Felicias istället! 
Staden har absolut potential när det kommer till shopping! 



Nu åker jag hem, mot Karlstad för nageltid och dubbelpass! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0