Påskafton!

Jag gillar traditioner, det måste jag säga. Egentligen tycker inte jag att det finns något som heter överdrift med det, som svenskar kan ha en förmåga att tycka. Ju mer man firar desto roligare! Däremot är jag så dålig på att komma ihåg sånt här, struktur och minne är inte riktigt min grej. Så för mig blir det lite enkel påskmat a la Emma hos farmor, och förstås några påskägg till mina kära harar!
 
Annars då? Torsdagen spenderades på Koriander, har blivit lite till en vana! Innan vi mötte upp tjejerna tog jag och Johanna en drink ute, testade en kaffedrink (som var alldeles för söt, uuäähk). Igår hängde jag med Fia hos Luiz, sedan åkte vi hem till Fia för god påskmat! Kvällen som ni nog kan ana vankades det förstås fest. Det är ju inte alltför ofta det är hemma/lokalfester längre, så när man väl är bjuden får man passa på! Dock så stod inte Gud på min sida och jag missade sisådär två bussar. De två enda som gick. Var så nära på att traska hemåt i skyhöga klackar efter att ha väntat på den sista bussen i en halvtimme; men näh! Tänkte jag. Jag vill ut och jag skall ut.
 
Och som den envisa lilla jäkel jag tycks vara, tog jag mitt pick & pack och traskade ännu 6 km till busstationen för att kunna ta tåget därifrån. Vilket jag gjorde helt rätt i! Jag är en mysare ibland på vardagar, men finns det möjlighet att träffa vänner och nya människor, mingla och dansa - då överväger jag det alla dagar i veckan! Fick det förövrigt riktigt trevligt på tåget. För en gångs skull en suverän konduktör - jobbar man i servicebranschen så skall man vara serviceminded, alltid artig och alltid trevlig. Tyvärr har jag upplevt brist på det.
 
Kvällen & natten, blev hur som haver riktigt rolig! Nu skall jag fixa iordning mig för att åka in till stan, tänkte ta ett glas på en uteservering innan jobbet kallar!
Kaffemys hos Fia
Hann även mysa lite med mina favoriter igår!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0