Nyckeln att fånga dagen!

... Är att bestämma sig för det - oavsett vilken skitdag man haft innan, eller vilket sumpat prov man gjort. Väljer man att bestämma sig att hela tiden blicka framåt, då kan man också det. För det som har hänt, det har hänt. 
 
Man bestämmer själv vilken lycka man kan ge sig. Ok, alla har olika förutsättningar till lycka - men vi i Sverige, som faktiskt har det väldigt bra, har inga fungerande ursäkter att skylla på. Man kan alltid göra situationen till den bästa av den möjliga, och inser man det, då kommer man genast att må så mycket bättre. Tänka från bästa möjliga perspektiv, se ljuset i mörkret, helt enkelt.
 
Idag klev jag upp, var ganska trött och kunde valt att sova bort flera timmar till. Men, gjorde jag det? Nej! Att tillbringa dagen på stan, i solljus med en kaffe och en himla bra vän. Så jäkla mycket bättre. Jag gjorde mig iordning på 10 min och improviserings-sminkade mig i en provhytt.
 
När jag sedan stack till bussen sjöng jag för mig själv, och även log med det största leendet för mig själv och alla andra. Att tillbringa dagen med människor som ger dig energi (och inte tar), som får dig att känna dig grym, som får dig att drömma vildare, som får dig att sväva på moln! Det är vad man skall sträva efter i vardagen.
 
Ett litet tips till er alla.

Min älskade Sara! 


Ikväll somnar jag med ett leende på läpparna! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0