EN TRÖTTARE MÅNDAG

Godkväll allesammans! Det har vart lite uppdatering här på bloggfronten, men det blir lätt så när schemat är fullproppat - och jag som dessutom har en tendens att bli inneboende hos väninnorna... Mja, det är väl den stora anledningen. Så jag tänkte berätta vad som hänt de senaste dagarna!
 
Eftersom vi skickade in gymnasiearbetet förra veckan - beslöt vi oss ett gäng tjejer för att gå ut och fira detta tillsammans! Eller ja, det var väl ganska givet att gymnasietidens största arbete skulle firas. Hur stort det skulle firas var dock inte lika klart. Vi tänkte ta några glas vin/drinkar på Koriander, men det slutade förstås med att vi var där hela natten - första gången jag var på deras nattklubb och jag gillade den verkligen. Supermysig stämning och gud vad jag uppskattar känslan av närheten till alla människor där inne, förstår ni vad jag menar?! Små skrymslen, ok skrymslen kanske var lite att ta i, men hela klubben förvandlades till en liten festlig myshörna - vilket jag tyckte var en bra kombo som mysare!
 
Fredagen spenderades på stan, från morgon till kväll! Solen skiner som sagt alltid i Karlstad, och invigningen på helgen - blev inget undantag. Så självklart såg jag och väninnorna till att fånga dagen! Det blev glass efter glass efter glass och ännu mera glass. På kvällen hängde jag med Filippa, Amie, Martin & Oscar och gjorde tacos. Jag har aldrig förut varit en tacos-fanatiker, har alltid tyckt det varit en ganska ''tråkig'' och uttjatad rätt, men jag har ändrat mig, det har nästan gått och blivit en liten favorit för mig. Inte festmat, men mysmat absolut! På kvällen blev det ett nattpass med Viktoria och Josefin.
 
Lördagen till ära spenderades till en början i sängen - hur skönt?! Sedan tog jag och Filippa en lunch på stan och strosade runt lite. Filippa som är ett litet geni var som vanligt tvungen att traska hem för plugget som kallade, jag själv, som är livsnjutaren själv, tog en fika med Jossan på Sandys innan jag åkte till Felicia F & Johanna för lite mys med godis innan ännu ett nattpass väntade!
 
I söndags hängde jag hemma hos Olivia med henne och Filip. Vi spelade Anden i glaset, ni som känner mig - vet att jag är en otroligt naiv men ack så nyfiken person, så andar och övernaturlighet är såklart inget undantag. Det fascinerar mig till max, jag tror på att världen är magisk och tror man det - så blir den också det. Vad som inträffade när vi spelade Anden i glaset var dock inga roliga saker, vi stötte bara på onda andar, och jag hade rejäla svårigheter med att sova inatt. Ha-ha!
 
Idag har jag bara tagit det lugnt. Sovit ett bra tag under dagen (kunde ej sova igår..), träffat Filippa på stan för att köra ett pass på sats - usch kan ni förstå att passet blev så jobbigt att jag; var tvungen att springa på damerna och spy?!  Jo, det hände! Sedan gick jag och solade innan jag åkte hem. Nu tänkte jag sova, är lite trött.
 
Puss och kram, hoppas ni alla haft en fin dag! Påhittigt litet rim!
Nicole och Meja på Koriander i torsdags. Fina!
Jag och Ida! Verkar dock bara vara jag som mer än gärna ställer upp på en bild (hehe)!!
Eftersom man har världens bästa schema (!!!!) och är ledig både måndagar och fredagar, var en solig dagen efter given i stan!
En otroligt skön position var att luta huvudet mot Ammies ben..
Lördagslunch med Filippa på Kebabhouse!
Frozen Yoghurt med godingen Jossan :)
Och tillsist även på jobbet har glassperioden börjat! I somras hade jag de största och onyttigaste glassarna.. Äntligen har jag fått en likasinnad glassdåre! Let me introduce; Hanna Ringsby!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0