Marc by Marc Jacobs

Ingen nyhet att Marc Jacobs levererar på sina fantastiska kreationer! Är det någon designer som kan det där med att vara tuff, personlig och chic samtidigt, är det utan tvekan Marc Jacobs. Dessutom älskar jag att han erbjuder två märken: ''Marc Jacobs'' som är lite dyrare och ''Marc by Marc Jacobs'' som är dotterbolaget och lite mer anpassat till de som inte har lika stor budget men fortfarande vill ha en unik design. Helt rätt! Det skall finnas något för alla.
 
På så vis skapas det inte heller lika många kopior som det annars görs med dem flesta designers. Vilket jag tycker är så synd, man kan förstå att inte alla har pengar att lägga på designer-ting, men samtidigt är det en person som skapat detta, just för att det skall vara exklusivt. Hade jag haft ett föredrag i skolan som jag kämpat med och direkt efter jag framfört det, hade det kommit en annan elev med exakt samma föredrag - hade jag blivit så ledsen. Andra skall inte tjäna pengar, hyllas, för någon annans jobb. Dessutom är det en smutsig bransch med hemska arbetsförhållanden, och det är ju knappast något man vill stödja.
 
Min kära vän Kelly skall till USA under höstlovet, och då passar man självklart på att spana in lite designer-sidor extra! Ifall det tycks finnas något hon skall köpa med. Vissa designers är trots allt billigare där!
 
Ok, har aldrig ägt ett skal till min iphone ens - jag tycker att Apples desing är så stilren och tjusig ändå. Däremot måste jag säga att jag fastnade för dessa från Marc by Marc Jacobs. Coola!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0