Inställd lektion

Idag gick jag upp sex, jag har stressat hela morgonen innan skolan, precis som i vanlig ordning - fick jag även rusa till bussen i regn och rusk. Jag ville inget annat än att ligga kvar i sängen! När jag väl kommer till skolan, då får jag självklart reda på att vi har inställd första lektion.
 
Det här kan seriöst vara bland det värsta jag vet! Ställer man in en första lektion som lärare är det deras ansvar att meddela oss. Och kanske inte låta eleverna stå och vänta tills man inser att det inte dyker upp någon! Näh, fy-katten vilken dålig stil det är. Lärare skall föregå med gott exempel och det gör (vissa) definitivt inte om inte ens de själva sköter sig med lite hyffs och faktiskt meddelar att han/hon inte dyker upp! Det är självklart för alla elever att man skall höra utav sig om man blir sen, då skall det vara självklart för lärare också.
 
Sedan förstår jag förstås om det skulle inträffa en gång och hänt något. När man däremot aldrig hör av sig när man ställer in en lektion, tycks eleverna inte vara så viktig för denna lärare och agerar helt egoistiskt! När det väl gäller elever är det så viktigt med närvaro; leva som man lär, borde (vissa) tänka på! Det är inte så roligt att åka buss i en timme för att komma till ett klassrum utan lärare...
 
Nåja. Detta var min roliga start på denna ruggiga dag. Tänkte plugga lite på skolarbete vi inte fått ännu, men tyvärr tycks jag vara för irriterad och ha allt för dålig självdisciplin nu, ha-ha. Tur att jag och Meja skall fika sedan i alla fall!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0