A BIZZY LADIE

God kväll kära vänner!
 
My godness vilken lång dag. Idag har vi haft provskrivning i 3 timmar och jag satt precis hela tiden ut. Att skriva ett PM i tre timmar framför en datorskärm med både nervositet och press på sig är absolut ingen höjdare. Dessutom tyckte jag att texterna som vi skulle utgå ifrån - var så svårtolkade. Vi skulle skriva en uppsats med inledning, huvuddel och slutsats (slutsatsen - där man får tycka och komma fram till något). Huvuddelen skulle vara objektiv och det svåraste utav allt var att skriva en informationsdel baserat på enbart åsikter - de texterna som vi fick använda oss utav innehöll nämligen enbart åsikter. Åsikter är inte kunskap, åsikter är olika människors anseenden om vad som är rätt och fel. Vilket också gjorde uppgiften lite klurig i mitt tycke, en informationsdel skall enligt mig inte vara baserad på källor där människor tycker saker - det skall vara rent fakta!
 
Nåja! Ni kan nog förstå lättnaden när jag lämnade prov-rummet. Enorm var den! När jag kom hem gjorde jag iordning varmchoklad och gick sedan på hockey med Hanna, Sara och Sofie. Trevligt! Tänkte snart somna till tv:n, är helt slut. Imorgon väntar en lång dag dessutom! Lång skoldag, möte med Nybakat & Klart, shopping med företaget samt bak med företaget inför fredagens sälj. Sedan skall jag catcha-up med Julia och till sist jobba natt på det! Förstår ni vad jag menar, när jag säger att jag har fullt upp nu?!
 
God natt och sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0