EN FLITIG DAG

Hej världen! Har hunnit gjort några nödvändiga saker idag för en gång skull. Först och främst - jag har tagit mig själv i min lilla krage och bokat övningskörningskurs (vad det nu heter för att man skall få övningsköra?) tråkigt nog fanns inte tider förrän i början utav december, men men! Det är bokat i alla fall. Jag har planer på att börja plugga och övningsköra för fullt i december för att sedan ta körkortet i januari, när jag frågade mamma om hur lång tid hon trodde det skulle ta - svarar hon: mja, strax innan sommaren kanske! Förmodar att hon och jag har olika definition på hur fort det skall gå... I mitt tycke, skall det gå fort! Återstår att se vems svar som vinner.
 
Annars då? Fixat ett nytt bankkort och även fått en liten lektion på Nordea om hur man skall gå tillväga med internetbank samt på mobilen. Mycket möjligt att jag är den enda i min ålder som inte har koll på sådant här, nu har jag det åtminstone! Dessutom gjorde jag en riktigt smart grej - som jag tänkt att göra länge. Varje gång jag får lön (för min del den 25:e) dras det automatiskt av en summa pengar som går direkt till ett sparkonto jag öppnade idag! Behövligt för min del då jag aldrig sparat ett öre i mitt liv. I ärlighetens namn, lite pinsamt.
 
Tillsist har jag testat att fika på Kardemumma med Meja, riktigt goda latte:ar med personal som det märktes - var utbildade till baristor. Allt för sällan jag får en alldeles perfekt latte eller cappucino när jag beställer på stan, som är krämig från början till slut. Det var en underbar smakupplevelse kan jag konstatera! Sedan mötte jag upp Filippa för träning och skratt som i vanlig ordning, och en liten fika-belöning på donken som avslut på denna dag. Bra dag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0