TVÅ ARTONSÅRSFIRANDEN OCH EN HELGALEN HELG

Oh my gooooood... Det händer bara bra saker i mitt liv för tillfället! Jag vill stanna tiden - men den bara rusar iväg. Redan nu tycker jag att jag har lite ''time of my life'', tid i mitt liv, undra hur jag kommer tycka om sisdär 20 år?! Gud vad jag kommer sakna allt det här.. Inte för att deppa ner denna lyckliga stämning, men på sistone har jag börjat att grubbla så himla mycket över liv och död. Vad kommer att ske? Kommer det bara att ta slut? Och vad sorgligt isåfall, det är faktiskt det jag räds emot mest - slutet, och att bli bortglömd.
 
Nog om det, let's talk about this weekend!! I fredags firade vi Emilia som bastat 18 härliga år, det bjöds på smarrig kycklingsallad - som förövrigt är min favoriträtt. Sedan stack jag till Filippa där de hade lite grillparty, vi drack gott, skrattade och hade det galet ihop! Åkte iväg och spelade volleyboll (var tyvärr sämst) sedan körde vi även kurragömma i Filippas spökhus. Så najs och läskigt för att tillägga! Men alla älskar vi spänning, så det var förstås bara roligt.
 
Morgonen därpå vaknade jag självklart upp i mitt numera andra hem (Filippas Place).. & kilade iväg till jobbet, nu har jag börjat tycka att det är tråkigt - och jag känner för att det är dags att utmana mina små vingar till något nytt! Med andra ord, det är dags för en ny jobbjakt! Jag är en sådan person som vägrar att ha tråkigt, man lever bara en gång (såvitt jag vet än så länge) och jag skall banne mig inte slösa en sekund på något tråkigt. Det är mitt eget ansvar att få det liv jag vill.
 
På kvällen åkte jag till Felicia och vi gjorde en liten tradition a la oss - fixa oss tillsammans, förstås! Det är alltid behövligt att tagga upp med en kär väninna. Lite senare stack vi till Nicole och där vankades ännu en 18 åring att fira! Det bjöds på så god och så fin service som man bara kunde tänka sig. Ultimata kvällen, helt enkelt! Senare blev det förstås ut i dimman och då kan jag säga er mina vänner - det hände minst sagt en hel del galenskaper.. haha.
 
I brist på skjuts så liftade jag och några vänner med en bil till efterfesten, gav bort min e-mail till denna engelska man.. Ja precis! Han var inte svensk, så vi satt där i bilen med lite halvtaskig engelska och kommunicerade, haha. På bussresan träffade jag på VÄRLDENS värsta busschaffis. Jag och en kille som var så hygglig att åka med mig en bit i nattbussen skulle av, men busschaffisen stannade inte när vi tryckte på hållplatsen, fortsatte då att trycka till kommande fem busshållplatser - men han stannade inte på en enda. Jag blev förstås förbannad och gick fram för att skälla ut den människan. Vad är det för service för det första?! Frågade varför han inte stannat och enligt honom var inte detta någon ''stadsbuss'' och nej självklart inte det, men jag åker med denna buss varje dag och vet vilka busshållplatser den skall stanna vid. Bad om en ursäkt och att han skulle stanna genast på nästa. Det är hans jobb att stanna när vi trycker på hållplatsen och åtminstone ge oss passagerare ett trevligt bemötande, han misslyckades totalt.
 
Vid nästa hållplats tryckte någon fel och han stannade förstås på direkten. Men ingen skulle ju av - passagerarna på bussen sade att någon tryckt fel och att han skulle köra vidare, alla ville vi hem liksom. Chaffisen vägrade och sade inför hela bussen att personen som tryckt på stopknappen skall gå av och han tänker inte att köra tills dess. And so it was! Vi stod där en kvart och person från person gick fram och klagade, men han brydde sig inte. Efter 20 min kom värmlandstrafiks-cheferna, för att se vad det var fråga om. Vad tror ni att han säger?! Det är den otrevliga lilla blondinen därbak. Jag blev helt paff! (Han menade förstås mig) och cheferna frågade vad det handlade om, jag berättade förstås på direkten och var förbannad som aldrig förr - har aldrig vart med om något liknande. Sade att vi tryckt på hållplats efter hållplats fem gånger - vid de hållplatser som han skall stanna vid, jag åker denna buss varje dag och jag vet. Trots det har han nonchalerat oss och när jag går fram och klagar är jag en otrevlig blondin. Cheferna skämdes som bara attan och erbjöd oss förstås skjuts på direkten. Den chauffören lär ju utan tvekan få sparken! Och vem är han att peka ut mig som passagerare: en liten otrevlig blondin?! Är jag otrevlig för att jag kräver att han stannar på en hållplats. Och om jag nu hade vart otrevlig, så är det hans jobb att ge alla ''kunder'' lika bemötande och absolut inte låta en ''otrevlig'' passagerare låta hela bussen lida, genom att inte låta någon åka hem. Haha.. Vilken åktur!!
Emilas 18-års firande!
Påväg till volleybollplanen fick jag och Filippa vara offren till bagaget. HEMSKT. Trodde faktiskt inte att vi skulle lida utav en sådan klastroufobi (stavning?) tillsammans.. Dåligt med luft var det också!
Världens bästa trio! E,F,E.
Kurragömma i Filippas spökhus! Lekar blir man aldrig för gammal för :-)
 
Felicia, redo inför ännu ett 18-års kalas
Nicoles 18-års middag
 
 
Nicoles 18-års middag
Sofia, Nicole och Cornelia! Finaste tjejerna!
Galet kul att lifta!!
 
Love!!
 
 
Hoppas ni haft den bästa helgen!! Alla förtjänar vi glädje här i livet!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0