PW i kvällssolen!

Precis hemkommen ifrån ännu ett pass på sats! Otroligt vad hårt jag kört idag (hör inte till vanligheterna.. därför är jag lite stolt - som ni märker) he-he. Körde kettlebells för första gången & det enda jag kan säga är: FYFAN! När jag kom in på själva passet - pigg & allert, taggad inför ännu ett pass, som jag aldrig kört förut dessutom. Självklart frågade jag vilka vikter jag skulle ha på kloten och denna tränare svarade: Ah, men ta minst 12 kg i alla fall, alla underskattar sig själva! Och eftersom jag vet att dessa tränare kryddar lite väl på vad man orkar - tog jag en 8 kg, ifall att jag inte skulle orka.. Bäst att vara på den säkra sidan!
 
...Och till det pinsamma förstås. I början gick det alldeles galant som vanligt, men ruskigt jobbigt. Vet inte vart jag hade tagit vägen om det inte vore för min energi som räddning? MEN sedan kom detta jäkla slängande: från mark till tak och från mark till tak, han gav sig aldrig med de jobbiga träningarna. Och det pinsamma var ju att jag var den enda som inte orkade få upp klotet till taket.. Antar att jag Emma Torstensson, behöver gå & träna lite oftare, speciellt mina kära armar. Dessutom var det så läskigt, jag tyckte nämligen att kloten var både hala och tunga och jag hade en äldre dam bakom mig, jag var så hiiiimla rädd för att slänga iväg klotet på henne. Speciellt i huvudet, herregud, människan hade dött på direkten och jag hade blivit anklagad för mord.
 
Eftersom jag inte ville riskera ett mord, åtminstone inte idag, gav jag upp efter 40 kämpiga minuter. Stack till rullbandet istället och där kände jag mig alldeles hemma! Motion är min grej helt enkelt!
 
Nu är det dags för en PW med Felicia M som jag träffade i bussen påväg hem. Var alldeles för länge sedan! Så nu skall vi minsann catcha upp - rejält. Ha det gott kära vänner!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0