The great debaters

Efter att nu avslutat en film resencions inlämning i Engelskan och prov igår känner jag mig genast 10 kg lättare. Känslan är helt underbar! På tal om det, filmen som vi sett ''The great debaters'' måste vara en utav filmhistoriens stoltaste verk. Att visa världen hur mycket fel vi gjort och vad vi människor faktiskt är kapabla till att göra, ibland undrar jag om vi bör förlåta oss själva, åtminstone skänker iallafall jag enorm förståelse till hur hemsk världen varit och vad som är rätt och fel. Det är en hyllning till dem svarta, att världen visar och inser sina misstag.
 
Jag blir alltid så jäkla arg när det gäller vad som är rätt-fel, människors jämnställdighet och andra moraliska dilemman! Och jag har alltid så mycket att säga till om gällande dessa ämnen, känner inte ni också enormt medlidande och behov av att hjälpa? Nu menar jag inte 30-talets Amerika förstås, utan alla världens orättvisor som finns än idag. Hur hemskt vissa har det och att man faktiskt kan hjälpa, att man kan förändra. Vilket otroligt betydelsefullt arbete att kämpa och jobba för.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0