Personalmiddag

Hej och hå!
Idag har varit en riktigt effektiv dag! Så sent som igårnatt beslöt jag och Johanna oss för att ta oss en liten sista-minuten runda på stan (som i vanlig ordning) i jakt på nyårsklädseln. Eftersom jag började jobba vid 2 idag hade vi tänkt att ses på stan vid 11 för att hinna kika i åtminstone några timmar, MEN självklart försover en idiotisk nattuggla som jag mig. Vaknade kvart i 11 av att min morgonpigga väninna väcker mig via några telesamtal, vaknar fasen aldrig av min ofungerande väckarklocka... Nåja! Ynka tio minutros innan bussen gick kastade jag på mig kläderna och rusade iväg. Sminkade mig förövrigt på bussen för sjuttioelfte gången i år, börjar bli en vana, men trots det är det alltid lika svårt och det blir alltid lika fel... Ser ut som hej kom och hjälp mig varje gång jag kikar på resultatet i en spegel, ha-ha.
 
Väl i stan, blev det förstås lite stressigt (tack vare mig, I'll take that). Men jag fann min nyårsdress! Och fasen vad skönt det kändes! Hade faktiskt haft denna klänning i mina tankar och tänkt spana efter den, och tur som man kan tyckas ha ibland, var den både på rea och den sista som fanns kvar. Nöjd!
 
Sedan blev det ett intensivt pass på jobbet och sedan mötte jag upp mina kära kollegor för en middag på Texas Longhorn. Betyg? Vilken jäkla flopp! Sunkigt ställe, maten serverades på en Burger King tallrik (?!), personalen var ofräsch och obryende om dess gäster och förstås (det viktigaste av allt) - maten var en ren misär. Det brann för-fasen i min mun efter en tugga. Trots det tog vi en vanlig Nachos-tallrik! Maja tyckte det var så starkt att hon inte ens kunde äta det, och jag, ja behövde 4 glas vatten + ett glas vin för att få ner denna måltid. Personalen kunde åtminstone sagt till att maten skulle smaka som brinnande underjorden. Priserna var dessutom löjligt höga för en måltid som denna. Jag tänker inte återkomma. Men nu har vi testat i alla fall!
 
Nu skall jag ha lite hemma-spa. Vi hörs imorgon och sov länge & gott idag! Var uppladdade inför morgondagens festligheter. ;-)
Jennie och Maja!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0