MY B-DAY

Här har det då vart lite tomt på sistone! Men det är ju faktiskt juletider, och då blir det lite så. Man har fulla muggar i livet helt enkelt. Vad jag har gjort på sistone? Jag har jobbat sisådär varje dag sedan sista veckan i skolan och nu i början på lovet, flera dubbelpass, och ja - jag jobbade till och med på min 18års-dag (visserligen nattpass, men ändå..) En liten hyllning tycker jag själv att jag förtjänar där! Och som sagt, pengar sitter alltid lika fint.
 
För att tala om min 18års-dag, garanterat den största händelsen på hela år 2013 för min del - som jag väntat & som jag... Fuskat!! Men nu är denna busiga och även tuffa arbetsperiod över. Längtan över att bli 18 är borta och jag är äntligen en del i gänget.....  Jag behöver inte fjäska mig in på klubbar & jag behöver definitivt inte oroa mig över att resturangen leggar när vi tar ett glas vin ute med vännerna. Som jag uppskattat de sista dagarna på det här året kan jag faktiskt konstatera att - det här är mitt år, det vet jag det!
 
Min 18års-dag firades i lördag (då jag fyllde år) med släkt, jag gjorde mina absoluta favoriträtter att bjuda på. Det blev oxfile-carpaccio, oxfile med tunn rödvinsås, potatisgratäng & sallad samt crème brule till efterätt (som förövrigt var det absolut bästa). Crème brule är den godaste efterätten jag vet! Äntligen tog min kära fader sig ansvaret att åka och köpa en brännare så vi även kan fixa och dona med tjusiga efterätter (i detta fall; creme brule) & inte bara har tillgång till dem på resturanger. Förstås avslutade vi den långa middagen med ett glas Champagne.
 
Återigen, det här har verkligen varit en underbar månad. Jag älskar december, dels för att den är så himla mysig och alla människor blir så kärleksfulla, hela omgivningen är full av kärlek. Och förstås, jag har fyllt 18 år, haft en stor 18års-fest och en deliciös middagsbjudning för mina släktingar. Som pricken över i:et är inte denna månad över ännu, det vankas julafton, mer ledighet och massor av utekvällar (lagliga sådana)!
 
Nepp. Nu är det dags för min del att provsmaka julskinkan som precis blivit färdig. Kan ni förstå att det är julafton om ynka 8 minuter? Jisses vad detta år gått fort! För fort!
Min hemmagjorda Carpaccio som jag är & var väldigt nöjd över (som ni märker) hehe...
En suddig & glad jag!
Oxfile, fläskytterfile, potatisgratäng med rödvinssky & sallad
Och tillsist, min absoluta favorit! Creme brule! Fruktansvärt gott!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0